tienermama met een aantal vraagjes..

hallo allemaal.

ik ben manon ik ben 18jaar en 19 weekjes zwanger, de vader van ons wondertje is apetrots en we wonen sinds 2 maand samen, het gaat allemaal super  goed, de baby groeit goed alles ziet er goed uit,maar nu zit ik met een paar vragen,
ik ben net begonnen met een spw3 opleiding die nog 2en een half jaa duurt, ik stop in de zomdervakantie, maar wie weet hoe dat met de studiefinanciering gaat? ik ga wel mijn diploma binnen tien jaar halen.
zijn er nog meer jonge(aanstaande) moeders?
het lijkt me leuk om ermee in contact te komen.

Hoi Manon,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Het lijkt mij dat je gewoon recht blijft houden op studie financiering, omdat je doorgaat met je opleiding.
Je kan voor de zekerheid even googlen en dan kijken of je iets kan vinden bij het rijk o.i.d.!

Succes!

Groetjes @nnie

Hoi,

Hier ook een student. Kan je niet even contact opnemen met de IB groep? Die weten precies hoe het zit. Toen ik de spw deed liep het gewoon door, dus ik zou het raar vinden als dat bij jou niet zo is.

Hi,

in principe houd je recht op studiefinanciering maar heb je 2 opties:

1. je laat hem in de zomer stopzetten en laat hem weer starten als je verder gaat met de opleiding, mits je maar binnen 10jaar de opleiding haalt heb je geen schuld
2. je laat hem doorlopen zolang je er recht op hebt (bij mij HBO was dat 4 jaar studiefinanciering) en na die 4 jaar stopt de financiering maar kan je nog een lening krijgen. Alsnog moet je natuurlijk binnen 10 jaar je diploma halen wil je het als gift houden.

In sommige gevallen kan je een extra jaar financiering krijgen maar dan moet je even de voorwaarden opvragen. Ik kreeg bv een extra jaar omdat ik door een hernia een jaar extra erover moest doen.

In ieder geval gefeliciteerd met de aankomende kleine en fijn dat het allemaal zo goed gaat!

Groetjes

Riejanneke

hallo.

bedankt voor jullie reacties, ik ga binnenkort naar de ib groep bellen.
ik heb echt hardstikke veel zin in de zwangerschap ik ben nu twintig weken zwanger en je ziet het al hardstikke goed, de babykamer is stiekem al af, ik kon echt niet langer wachten
over drie weken heb ik de 20 weken echo pas omdat ze druk waren, maar ik maak me geen zorgen ik neem aan dat alles goed is, ik voel me prima.

Terug
Bovenaan