tieners & zwanger zijn...

Hallo,

Mijn vriendin (16) en ik (16)... zijn er pas achter gekomen, dat m'n vriendin... zwanger is...

onze ouders vinden het goed als we het kind houden.. want ik kan het niet over me hard halen, om abortus te plegen...

Maar, ik zit toch ergens mee....
wij zijn gewone scholieren... en ons inkomen is dus zeer matig.....

Word er voor tieners een soort subsidie vrijgegeven ?
Iets, waarmee wij toch een steuntje in de rug hebben...?

Ze is nou ongeveer 7 weken zwanger....

Groeten, Peter
 
Ik heb er nog nooit van gehoord, heb ook nog nooit met een tienermoeder te maken gehad in mijn directe omgeving.
Maar ik denk dat je deze vraag neer kan leggen bij de Sociale Dienst van de gemeente waarin jullie wonen.

Succes!
 
Ik wil je ten eerste een compliment geven dat je niet voor je verantwoordelijkheden wegloopt. Er zijn zat jongens van jouw leeftijd die in zo'n situatie terechtkomen er de brui aan geven. Op babyopkomst.nl onder zwangerschap helemaal onderaan staat iets over tienermoeders. Misschien dat je daar iets kunt vinden en dat er links bij staan over het onderwerp waar je naar op zoek bent. Ik wens jou en je vriendin veel geluk toe en een fijne zwangerschap.
Groetjes Anoniem
 
hoi

ik geloof niet dat er bepaalde subsidies zijn.
als je minderjarig bent zijn het nog altijd je ouders/voogd die verantwoordlijk voor jullie zijn.
zij zijn dan ook financieel verantwoordelijk voor jullie.
ik hoop dat alles goed komt!

sterkte ermee.

groetjes sandy
 
Hai Peter,

Misschien moet je eens naar de site van het Fiom gaan. www.fiom.nl het onderdstaande stukje heb ik daar afgehaald:

Je bent jong en zwanger
Wanneer je jong zwanger bent geraakt, verandert je leven in één klap. Wat betekent het om jong moeder te worden en eventueel alleen een kind op te voeden? Hoe regel je het praktisch met school, werk, huisvesting en geld? Wat betekent het voor je relatie? Krijg je steun van de vader van je kind? Heb je te maken met (voor)oordelen in je omgeving, van ouders, vriendinnen, school? Hoe ga je daarmee om? Kun je hulp verwachten van je ouders en wil je dat?

Als jonge moeder kun je soms best wat steun gebruiken. De Fiom kan je die steun bieden. De Fiom geeft informatie, advies, hulp en ondersteuning bij vragen over opvoeding, wonen, werk, scholing en uitkering.

---------------------

Heel veel sterkte samen in de toekomst.

Liefs
Lot
 
wat een moed is er voor nodig om op zo'n leeftijd te beslissen het kindje te houden. Geweldig dat je dat samen met je vriendin wilt gaan doen.
heel veel sterkte hoor!

gr sandra
 
hey
je kan inderdaad naar het fiom en al sje thuis woont bij je ouders kan je een aanvullende uitkering aan vragen en bijzondere bijstand voor de baby echt zeer goed dat jullie dit met zijn 2e doen en er zijn genoeg tenirouders hoor jullie zijn niet de enige verder wil ik jullie heeeeel veel sterkte en geluk wensen want dat hebben jullie nodig
 
hoi, veel liefde gewenst, fijn dat jullie het houden. probeer eens bij de VBOK. dat is een stichting die helpt bij (ongewenste/ongeplande) zwangerschappen waarbij de ouders graag het kindje willen houden maar die daarbij wel wat hulp en advies nodig hebben. het is een chr stichting maar ze helpen iedereen zonder verplichting. ik weet geen tel nr maar denk dat het wel op internet te vinden is. ze hebben medewerkers?vrijwilligers door het hele land. succes en blijf hier schrijven en je vragen stellen. er is ook een site voor jongeren die zwanger worden, heb ik hier eens tussen de vragen gelezen. dus dat weet vast wel iemand. Verder kost een kindje zoveel als je zelf wil. laar al je kennissen het op tijd weten en je krijgt heel veel. mensen die thuis nog een box enz hebben. wij hebben vorig jaar bijna alles naar Roemenie gedaan en nu was ik ineens zwanger(17 weken) en heb al weer bijna alles gekregen. Het lukt jullie wel want je kiest ervoor.
 
Terug
Bovenaan