tig keer per nacht wakker...

Hallo, mijn dochtertje van 7 maanden wordt elke nacht minimaal 2 keer wakker en is dan slechts stil te krijgen door haar aan de borst te leggen. Soms drinkt ze, soms sabbelt ze alleen. Totdat ze 5 maanden oud was sliep ze zo'n beetje de hele nacht door, maar sinds begin november is dat ineens afgelopen en wordt ze meerdere keren per nacht wakker. Volgens mij ligt het niet aan het feit dat ze honger heeft. Ik heb geprobeerd haar als laatste voeding (om 19.00 uur) pap met nutrix te geven, maar vervolgens wordt ze toch nog meerdere keren wakker 's nachts. Heeft iemand enig idee of en wat hieraan te doen is. De gebroken nachten beginnen mij aardig op te breken. Bovendien slaapt de kleine meid overdag maar twee keer. 's Ochtends zo'n 20 minuten en 's middags een half uur. Maar ze lijkt daar niet onder te lijden. Wie o wie helpt mij aan een oplossing????
 
Hallo

Ik heb gelukkig geen ervaring met gebroken nachten.
Misschien kun je een keer rijstebloem proberen dit doe je gewoon bij de laatste voeding.
Mijn zoontje slaapt overdag ook haast niet hij doet alleen aan power nappy's hij is nu 6 maanden
Gr en succes Nifty
 
hallo,

Herkenbaar.... Mijn dochter wordt ook een keer wakker in de nacht, maar die kan ik gelukkig paaien met een speen. Ze krijgt overgens geen bv meer, maar de fles. Nu is mij gezegd dat als je kindje wakker wordt en het wordt uit bed gehaald(voeden, troosten, iets anders) dat het een gewenning word omdathet 'leuk' is om uit bed gehaald te worden. Je kunt dan natuurlijk je kind laten huilen.
Ik heb twee  tips voor handen.

Mijn vriendin had het ook gedaan. De eerste nacht duurde het 3 uur, en het werd steeds minder, en nu slaapt de kleine door. Ze ging wel steeds even om een hoekje kijken(niet gezien worden) of er echt niks aan de hand was. Het was even doorbijten....