tig keer per nacht wakker...

Hallo, mijn dochtertje van 7 maanden wordt elke nacht minimaal 2 keer wakker en is dan slechts stil te krijgen door haar aan de borst te leggen. Soms drinkt ze, soms sabbelt ze alleen. Totdat ze 5 maanden oud was sliep ze zo'n beetje de hele nacht door, maar sinds begin november is dat ineens afgelopen en wordt ze meerdere keren per nacht wakker. Volgens mij ligt het niet aan het feit dat ze honger heeft. Ik heb geprobeerd haar als laatste voeding (om 19.00 uur) pap met nutrix te geven, maar vervolgens wordt ze toch nog meerdere keren wakker 's nachts. Heeft iemand enig idee of en wat hieraan te doen is. De gebroken nachten beginnen mij aardig op te breken. Bovendien slaapt de kleine meid overdag maar twee keer. 's Ochtends zo'n 20 minuten en 's middags een half uur. Maar ze lijkt daar niet onder te lijden. Wie o wie helpt mij aan een oplossing????
 
Hallo

Ik heb gelukkig geen ervaring met gebroken nachten.
Misschien kun je een keer rijstebloem proberen dit doe je gewoon bij de laatste voeding.
Mijn zoontje slaapt overdag ook haast niet hij doet alleen aan power nappy's hij is nu 6 maanden
Gr en succes Nifty
 
hallo,

Herkenbaar.... Mijn dochter wordt ook een keer wakker in de nacht, maar die kan ik gelukkig paaien met een speen. Ze krijgt overgens geen bv meer, maar de fles. Nu is mij gezegd dat als je kindje wakker wordt en het wordt uit bed gehaald(voeden, troosten, iets anders) dat het een gewenning word omdathet 'leuk' is om uit bed gehaald te worden. Je kunt dan natuurlijk je kind laten huilen.
Ik heb twee  tips voor handen.

Mijn vriendin had het ook gedaan. De eerste nacht duurde het 3 uur, en het werd steeds minder, en nu slaapt de kleine door. Ze ging wel steeds even om een hoekje kijken(niet gezien worden) of er echt niks aan de hand was. Het was even doorbijten....
Dit vind ik nogal zwaar.  Ik heb het heel anders aangepakt. Ik ben gewoon binnen gelopen. Niets zeggen of wat dan ook. Niet blijven hangen, maar alleen de speen erin gedaan en een aai over dr bol. Na een hele tijd werd het allemaal minder, want het was gewoon niet leuk meer voor haar om wakker te worden en om aanacht te gaan vragen. Nu wordt ze nog af en toe wakker en dan is alleen een speen genoeg en ze slaapt verder.

Ik hoop dat je er wat aan hebt......en ik wens je heel veel succes
 
Hoi,
Tja, het blijft lastig he? Aan het huiltje kun je horen of je je kleintje laat huilen of dat
het gewoon getroost moet worden.
Bij Quinten doen we het verschillend.
Als hij helemaal over de rooie wakker wordt dan pakken we hem op, geven een schone broek en de speen. Dit alles met heel weinig alleen sussend praten.
Als dit nog niet helpt geven we een beetje melk. Dit helpt hem prima om rustig te
worden en weer in slaap te vallen.
Als hij een beetje jammert gaan we er niet uit dan valt hij vanzelf weer in slaap.
Als hij gewoon huilt geven we hem de speen en een aai over de bol. Werkt ook.
Het is een heel verhaal geworden maar je moet dus gewoon kijken wat je kleintje
nodig heeft op dat moment.
Wel is het zo dat als Quinten in bed ligt hij niet meer meekomt naar beneden.
Wat er ook aan de hand is. Dat weet hij ook en dat is duidelijk.
Bovendien is het zo dat rond de 7e maand het beruchte niet meer doorslapenmoment
is aangebroken. Dat is een fase en gaat weer over gelukkig.
Misschien kun je om en om met je partner eruit gaan? Dan heb je om de nacht
tenminste een nacht slaap. Bij ons werkt dit prima.,
Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
hallo,

nou wij hebben een tijdje geleden ook problemen gehad s'nachts met slapen. onze zoon sliep vanaf 2,5 maand de hele nacht door. tot een paar weken geleden toen begon hij ineens s'nachts te krijsen.
we hebben geprobeerd om hem een speen te geven dat ging goed totdat hij de speen uitspuugde zo konden we ineens wel een keer of 10 uit bed.
ik kreeg de tip om de knuffels van de schapjes af te halen omdat hij daar bang van kon zijn s'nachts. maar dat hielp ook niet.
totdat we hem een knuffeltje meegaven als hij naar bed ging.
en dat helpt. dat knuffeltje laat hijook niet meer los.
nu slaapt hij weer de hele nacht door.
bij ons heeft het goed geholpen. misschien een tip??!!

succes ermee.
groetjes Brenda.  
 
Terug
Bovenaan