tijd flesje leeg drinken

Hallo,
Hoelang doen jullie baby's over een flesje van 180 ml?
Mijn kleintje doet er ongeveer een kwartiertje a 20 min over en dat vinden ze lang bij het KDV!! 6 a 7 minuten vinden ze normaal.. Is dat zo??
Ik heb het idee dat ze vaak drinken laten staan omdat ze het te lang vinden duren. En thuis drinkt hij altijd alles op. Ik heb er al wat van gezegd en ook een speentje groter geprobeerd maar dat was geen oplossing.

Ben benieuwd naar jullie reacties,

groetjes Myra

 
Hallo Myra,

Mijn dochter doet ook 10 tot 20 minuten over een fles hoor, dat vind ik ook normaal.
Als ze erg hard lurkt, is-ie wel eens in 5 minuten leeg, maar dat is een uitzondering.
De een is nu eenmaal sneller dan de ander, lijkt me, dus vind ik het vreemd dat het kdv er een probleem van maakt.

Als jij al geprobeerd hebt of een andere speen een oplossing is, dan hebben ze het maar te accepteren, vind ik. Kan toch niet je kindje z'n probleem zijn dat die meiden ongeduldig zijn?! Gewoon je poot stijfhouden hoor!

Succes,
Mirjam
 
Ik kan me helemaal aansluiten bij Mirjam's antwoord. Onze dochter doet er ook plm. een kwartier over. Volgens het CB prima want niet alleen een vol buikje is van belang, ook de zuigbehoefte moet bevredigd worden.

Groetjes, Daphne
 
Hoi,

Een kind "hoort" ongeveer 15 a 20 minuten over een fles te doen. Als het te snel gaat als 6 a7 minuten dan heb je kans op krampen, boeren en spugen. Dus dit lijkt me prima.

Bij ons op het kdv hebben we soms nieuwe kindjes en zitten dan (bij uitzondering) wel eens 30 a 40 minuten.

Ik zou gewoon tegen ze zeggen dat dit een normale tijd is dat ze thuis de fles wel leeg drinkt en daar dus wat langer voor nodig heeft dan hun gewent zijn.

Als leidste zijnde horen ze toch te weten dat ieder kind anders is en dus niet binnen en bepaalde tijd klaar moet zijn met drinken

groetjes
 
Sluit me helemaal bij alle bovenstaanden aan!
Zuigbehoefte is belangrijk, moet juist niet zo kort duren! Leidsters zouden hier geen probleem over moeten maken, ik ben het ook met Joyce eens, dat ze toch horen te weten dat ieder kind anders is( +eigenlijk ook dat ze op de hoogte moeten zijn van lengte flessen+zuigbehoefte.......)
Succes hoor!!
 
Onze dochter mag er vanuit het ziekenhuis niet eens korter dan een kwartier over doen. En dat was over een flesje van 150

Werd tevens gemeld dat dit voor elke baby eigenlijk wel het beste is om heel rustig de voeding in het maagje te krijgen. ivm spugen, maagpijnen etc

Zal wel een kwestie zijn van niet de tid willen nemen om rustig de fles te geven.
Lekker je kleine op het gemakkie laten eten en laat ze op het KDV maar kletsen hoor!

Veel succes!

groetjes Joyce
 
Terug
Bovenaan