Tijd maken voor eten??

Hoi allemaal,

Ik ben een alleenstaande ouder van een klein dochtertje en werk fulltime. Elke ochtend breng ik haar naar mijn ouders, zodat ik naar mijn werk kan gaan. Ik heb echter totaal geen tijd om mijn eigen lunch te maken, en ik wil dit ook niet aan mijn ouders vragen. Onlangs ben ik begonnen met het bestellen van eten op kantoor via https://www.deluncherij.nl/, maar dat begint een beetje prijzig te worden. Heeft iemand tips over hoe ik snel mijn lunch kan klaarmaken zonder eerder op te staan?

Ik dacht aan meal prep, maar wat heb ik daarvoor nodig? En is het veel werk om te koken?
 
Kan je eventueel geen lunch klaarmaken de avond voordien en deze bewaren in de koelkast? Zo zou ik het doen. Kan je nog kiezen of je een salade maakt of gewoon brood meeneemt. Ik weet niet of je op je werk iets koel kan bewaren? Ik heb collega’s die gewoon een brood meenemen en wat beleg om dan ter plekke boterhammen te smeren ‘s middags. Voor meal preppen denk ik dat je 1 keer per week wel enkele uurtjes werk hebt maar de rest van de week niet meer uiteraard. Je kan ook van sommige gerechten die je ‘s avonds sowieso moet koken misschien ook wat extra maken zodat je nog wat over hebt om mee te nemen naar je werk de volgende dag. Ik denk dat er best wel wat oplossingen bestaan als je wil
 
Ik maak elke dag gewoon boterhammen klaar. Daar ben je toch nog geen minuut mee bezig? Tijdens het ontbijten smeer ik 3 hammetjes. Klaar voor je boe kunt zeggen.
 
Hoe lang meal prep duurt, hangt af van wat je maakt. Kook je je avond eten wel zelf? Als je een beetje meer maakt, kan je het de volgende dag op je werk in de magnetron opwarmen. Hoeft nauwelijks tijd te kosten.
 
Terug
Bovenaan