Tijd om van 2 naar 1 slaapje te gaan?

<p>Onze zoon, nu net 1 jaar, ligt voor de 2e keer 's middags nog lang wakker. Terwijl we er anders nooit problemen mee hadden. Als we hem op legde sliep hij gelijk.</p><p>Zou hij toe zijn om nog maar 1 slaapje te doen? En hoe pakken we dat aan? </p><p> </p><p>Meestal is hij 's ochtends rond half 7 wakker. En gaat dan van 10 tot 11 slapen. Slaapt dan ook gelijk. En dan van 14.00 tot 16.00. </p><p>En dan 's avonds rond 19.00 a 19.15 naar bed </p><p>Hij ligt nu ook al een half uur wakker in zijn bed. </p><p>Hoop dat jullie tips hebben </p>
 
Je zou zijn ochtendslaapje iets eerder kunnen doen.
het 2-3-4 wakker schema.. Half 7 wakker is half-9 uur naar bed.. Na het wakker worden 3 uur wakker en dan naar bed.. En na het middag slaapje 4 uur wakker tot bedtijd.
Er zit een kleine slaapregressie rond 1 jaar, vaak zijn ze nog wel echt te klein om al naar 1 slaapje te gaan maar je kent je eigen kindje het beste..
Misschien een slaapje in de wandelwagen?
 
Tja, het kán met 12 maanden maar is wel vroeg hoor. Ik werk op een kinderdagverblijf en de meeste kindjes gaan rond de 13-15 maanden over op 1 slaapje.
Mijn jongste dochter is nu 14.5 maand en slaapt sinds 14 maanden nog 1x. En dat kost haar veel moeite, de ochtend wakker blijven.. maar ze sliep op den duur alleen de ochtend en dan de hele middag niet meer. Nu gaat ze rond 12.00 naar bed tot 14.00/14.30 ongeveer en dat gaat prima zo. Maar met 12 maanden had ze dat echt nog niet gered. Zelfs Nu is ze om 11.00 echt al heel moe.
Ik liet haar tussen 12-14 maanden slapen van 9.30-10.30 en 14.30-15.30. Dus echt wel 4 uur wakkertijd. Na 3 uur was ze ook nog niet moe genoeg. 
Helaas nu met wintertijd is ze om 5.00 wakker vandaag en gisteren,  dus nu slaapt ze wel weer 2x omdat ze om 9.00 al stik moe is. Balen! Hopelijk pakt ze het nieuwe ritme gauw op.
Dus ja, je kan het eens proberen maar t is best lastig hoor met 12 maanden denk ik. En verwacht dan ook niet dat het elke dag lukt. 
Beter misschien proberen of hij wil slapen van 9.30-10.30 en 14.30-15.30 zodat je ook 4 uur wakkertijd hebt!
 
Tja, het kán met 12 maanden maar is wel vroeg hoor. Ik werk op een kinderdagverblijf en de meeste kindjes gaan rond de 13-15 maanden over op 1 slaapje.
Mijn jongste dochter is nu 14.5 maand en slaapt sinds 14 maanden nog 1x. En dat kost haar veel moeite, de ochtend wakker blijven.. maar ze sliep op den duur alleen de ochtend en dan de hele middag niet meer. Nu gaat ze rond 12.00 naar bed tot 14.00/14.30 ongeveer en dat gaat prima zo. Maar met 12 maanden had ze dat echt nog niet gered. Zelfs Nu is ze om 11.00 echt al heel moe.
Ik liet haar tussen 12-14 maanden slapen van 9.30-10.30 en 14.30-15.30. Dus echt wel 4 uur wakkertijd. Na 3 uur was ze ook nog niet moe genoeg. 
Helaas nu met wintertijd is ze om 5.00 wakker vandaag en gisteren,  dus nu slaapt ze wel weer 2x omdat ze om 9.00 al stik moe is. Balen! Hopelijk pakt ze het nieuwe ritme gauw op.
Dus ja, je kan het eens proberen maar t is best lastig hoor met 12 maanden denk ik. En verwacht dan ook niet dat het elke dag lukt. 
Beter misschien proberen of hij wil slapen van 9.30-10.30 en 14.30-15.30 zodat je ook 4 uur wakkertijd hebt!
 
@evymetbaby. Dank je voor je tip. Verwacht eigenlijk niet dat het lukt om hem om half 9 er al in te leggen hij is dan echt niet moe. Slaapje in de wandelwagen word het ook niet. Hij gaat dan echt niet slapen. Maar wat je zegt over die slaapregressie zou best ook kunnen. Hij sliep vanmiddag om half 3 en werd net om kwart voor 4 wakker. En is dan echt niet vrolijk. Denk ook echt niet dat hij al toe is aan 1 slaapje. Zoals je zegt best jong nog 
@cvb ja misschien kan ik weer proberen om hem om half 10 naar bed te brengen.. en dan een uurtje. Merk wel dat hij het niet altijd red 4 uurtjes wakker te zijn. Hij is wel vaak snel moe. Is ook erg in de weer met kruipen en proberen op te rekken. Balen dat je kleine nu weer terug naar 2 slaapjes gaat. De wintertijd helpt ook niet erg. 
 
Ik denk toch dat het te maken heeft met een slaapregressie. Hij slaapt veel slechter vannacht ook een keer wakker. En vanmorgen al om half 6 wakker. Hij heeft daarna amper geslapen. En nu vanmiddag ook slecht in slaap komen. En hoor hem ook in zijn slaap meer. Hebben jullie hierin nog tips? Is het erg om hem vanavond eerder naar bed te doen bijv? 
 
Terug
Bovenaan