"Tijd over" in ritme, hoe doen jullie dat?

Mijn zoontje van bijna 3 maanden krijgt overdag om de 4 uur een fles. We volgen het ritme slapen, voeden, verschonen, knuffelen/spelen en weer slapen. Zijn wakkertijd zit nu zo rond 1 uur.
Als hij daarna gaat slapen, is hij vaak na 1,5 of 2 uur weer wakker. Dan haal ik hem eruit, maar heeft hij nog geen honger. Dus spelen we wat, maar tegen de tijd van de fles zit zijn wakkertijd er dan eigenlijk alweer op.
Hoe gaan jullie hiermee om? Ben erg benieuwd en hoop op wat goede tips.

Misschien dat hij inmiddels wat langer wakker kan blijven? De wakkertijd op deze leeftijd is ongeveer 60 tot 90 minuten. Kijk goed naar de signalen van vermoeidheid en kijkt niet teveel op de klok met slapen en voeden.
En dat hij 1.5 tot 2 uur slaapt is normaal en zeker niet kort. 

Wij hadden hetzelfde met 4 uur ertussen maar ik volg nu het schema van "baby in een droomritme" waarbij hij om de 3 uur een fles krijgt (van 7 in de ochtend tot 7 uur 's avonds en dan een droomvoeding om 22) en dan komt het allemaal net wat beter uit (met 1,5 uur wakkertijd wel).
Als ik alleen maar op vermoeidheidssignalen af zou moeten gaan ligt hij heel de tijd op bed (gaapt na een fles) terwijl hij 4 goede dutjes doet en de hele nacht doorslaapt. Bij ons hielp dus dat schema, niet om beter te slapen maar om een beter ritme te krijgen. 

Mijn zoontje doet dit ook. En als het gebeurd dan geef ik de fles en laat hem daarna gewoon slapen.
Ik volg helemaal mijn zoontje, en die heeft gelukkig heel goed aan wat hij nodig heeft. Dus als de fles vlak voor slapen valt, krijgt hij de fles. En anders laat ik hem eerst slapen en krijgt hij dan de fles.
En als het je echt heel ongemakkelijk uit komt, kun je de fles altijd wat vervroegen. Dat kan helemaal geen kwaad.

Geen idee, nooit een ritme gehad ? ze ging slapen als ze moe was, en kreeg een voeding als ze honger had ??‍♀️. Heb in de 22 maanden dat ze er is nog nooit naar de klok gekeken

Gewoon om de 3 a 4 uur voeden en erge n s daartussen slapen. Ik heb nooit gesnapt waarom het slaapje persé direct NA of VOOR de fles zou moeten. Ik liet ze slapen wanneer ze moe waren. En elke 3 a 4 uur meldden ze zich wel voor een flesje.

Terug
Bovenaan