Tijd samen? Stel ik me aan?

<p>Hallo allemaal, Ik vraag me echt af of ik me nu aanstel of dat ik helemaal niet zoveel vraag.</p><p>Mijn vriend spendeert bijna al zijn tijd achter zijn laptop. Hij doet nu zijn afstudeer onderzoek voor school wat veel tijd kost. Maar de vrije tijd die hij heeft speelt hij games op zijn laptop of kijkt youtubefilmpjes. Kortom, hij zit hele dagen op zijn laptop. De zaterdag was altijd onze dag samen. Dan gingen we vaak lunchen in de stad en liepen we over de markt. Nu gaan we op zaterdag ook vaak samen weekboodschappen doen. Maar de laatste maanden is dit ons enige uitje op zaterdag. De supermarkt voor weekboodschappen. Eenmaal thuis kruipt hij dan weer achter zijn computer. Als ik er dan wat van zeg vindt hij dat ik me aanstel en zeur. Want ja, we hebben toch samen weekboodschappen gedaan. Dus ik heb mn portie samendoen toch weer gehad?! Ik voel me daardoor veel eenzaam in onze relatie en probeer mezelf dan maar een beetje te vermaken door met onze dochter van anderhalf te spelen maar ik mis het samen dingen doen met z'n 2 of als gezin. Ik ben nu zwanger van de 2e dus misschien voelt het door de hormonen wel extra negatief maar ik ben heel benieuwd hoe dat in andere relaties zit. Eis ik teveel?</p>

Nou een beetje aandacht aan jou moet die wel geven ik zou gewoon esprek aangaan wat met jou doet en boodschappen is gewoon huishouding en dat is geen uitje met zijn 2 , vraag aan hem vind je het te druk als die ja zeg kan je zeggen ok ik begrijp het met het afstuderen en kan je aangeven kunnen we na afstuderen wat leuks doen met zijn 2 , en zeg ook wat over game ik bedoel is geen kind . Vraag aan hem hoe zie je straks met 2 kinderen ga je dan weer game hij mag zijn verantwoordelijk heid nemen naar jou in de relatie en niet in zijn eigen droomland,  vraag aan hem plaats game zullen we film kijken of zo iets . Ilje stelt je niet aan ik vond echt vreselijk toen mijn man heletijd tv keek en ik was nog niet zwanger ik zei hoe zie je straks voor je als we kind hebben toen ging die na denken en deden we leuke dingen maar ik ben echr boos geworden steeds en negeerde hem dat hielp ik mag ook aandacht hebben 

En als je zegt, kom we gaan dit doen? Of doe de boodschappen op een avond en ga op zaterdag naar de dierentuin, stad of wat je leuk vind.
Als ik ga "zeuren" dat ik iets wil gaan doen gebeurt er weinig. Als ik zeg we gaan van 't weekend naar de kinderboerderij, dierentuin of ergens wandelen en lunchen doen we dat vaak ook. Heb nu bijvoorbeeld geregeld dat onze zoon mag logeren zodat wij een weekendje weg kunnen samen.
Dus... Plannen, duidelijkheid en meeslepen zijn mijn tips;) 

Hi,
Hier ook een man die van gamen houd ;). Je stelt je zeker niet aan hoor! Boodschappen is geen quality time maar mn man dacht dat eerst ook dus 1e tip is duidelijkheid! Ga duidelijk een gesprek met hem aan waarin je zegt dat je snapt dat hij het druk heeft, maar dat gamen moet dat dan echt? Mijn man zei ja zo verzet ik mijn gedachten van het drukke werk etc :). 2e tip: spreek van tevoren af wat je wanneer je wat wilt doen, vraag ook of hij dan tijd heeft ivm studie(niet dat hij nog daarvoor iets moet doen als je een leuke plan hebt). 3e tip: kan boodschappen niet na werk ofso? Hier hebben wij een camera babyfoon die via mobiel te zien is. We gaan eten zoontje gaat slapen we wachten een uurtje en gaan daarna boodschappen doen. Als t veel is met de auto, zo niet is er 10 min loopafstand een winkelcentrum. Of we gaan eerst een rondje lopen en voeren dan gesprekken, dan heb je ook even tijd voor zn tweeen zonder kind erbij. Gamen doet mn man dan als ik een serie kijk ofso, dan vind ik het niet erg. Maar dat constante gamen was ik ookl zat.

Izzy ik weer niet hoe oud je zoontje is maar ik zou nooit boodschappen gaan doen samen als mn dochter slaapt... stel er ontstaat brand door kortsluitingoid, ben je dan op tijd terug? Sterker nog dan zie je het waarschijnlijk pas als je op de camera rook ziet?  Kindje ligt waarschijnlijk nog in ledikantje en kan geen kant op... of je ziet op de camera dat er iets mis is ( heel hard huilen? Stikken? ) en je staat midden in de supermarkt... ben je dan nog op tijd? 
Iedereen moet zn eigen keuzes maken hoor maar ik zou dit echt niet als tip geven, je vergeeft het jezelf nooit als er wat gebeurd en bent dan zelfs strafbaar. 
Verder natuurlijk heel goed om te kijken op welke manier je tijd voor elkaar kunt maken!

Het is wel off topic maar dat was ook mijn eerste gedachte! Je kind alleen thuis laten en boodschappen gaan doen is echt een no go, als er iets gebeurt is hij aan de goden overgeleverd.
Zoals de andere ook zeggen duidelijk aangeven dat je quality time met hem wilt en dat boodschappen doen daar niet onder valt. Persoonlijk vind ik het erg raar dat een man de hele tijd gaat zitten gamen of id zeker als er een kind rondloopt. Gelukkig doet die van mij dat niet en anders zou ik hem heel snel iets anders zeggen!

Terug
Bovenaan