tijd tussen de voeding

Hoi Dames,

Ja hier is weer een vraag over een schema!!!  We gaan morgen beginnen met Tiara een groentehap te geven. Volgens het cb moet ze dan gelijk over op 4 flessen van 210 en 7 schepjes omneo. Nu is mijn vraag eigenlijk of je dan nog steeds 4 uur ertussen moet houden of dat het langer moet. Ze krijgt al een fruithapje s'ochtens en ik wil der groente dan ook s'anonds gaan geven. Ze krijgt nu om 8.00 een fles en dan weer om 12.00 tussendoor fruit en dan weer om 15.30 een fles en dan weer om 19.00 en de laatste om 22.00. Nu gaat de fles van 22.00 er dus af en nu wil ik de fles van 19.00 dus verschuiven naar ongeveer 19.30/20.00 hoe lat moet ik dan ongeveer de groentehap geven??? Ik dacht zelf zo rond 17.30/18.00. Ook ga ik nutrix door de laatste fles doen, maar weet iemand hoeveel schepjes (van het nutrilon schepje) dit is???
Sorry voor alweer zo een vraag maar ik vind het echt ingewikkeld.

Groetjes Nancy

Hoi Nancy,

Bij Tijs is nu sinds 2 weken de laatste fles eraf. Met 5 flessen kreeg hij in alle flessen 180 cc + 6 schepjes. Nu krijgt hij 3 flessen met 180 cc  + 6 schepjes en in de laatste fles gaat 210 cc + 7 schepjes en 3 eetlepels nutrix.
De eerste keer dat Tijs nutrix kreeg heb ik er 1 eetlepel ingedaan. De 2e dag 2 eetlepels en de 3e dag 3 eetlepels. Tijs vindt de Nutrix al vanaf dag 1 heerlijk.
Het schema van Tijs is nu als volgt:
7.00 uur fles
9.45 uur fruithapje
10.45 uur fles
15.00 uur fles
17.00 uur groentehapje
19.15 uur fles.

Tijden staan niet vast, maar houd ze ongeveer aan.

Liefs,
mama van Tijs

Hoi,

Sliep tijs gelijk door de eerste nacht dat hij een fles minder kreeg?? En als Tiara nou wakker wordt s'nachts moet ik haar dan een kleine fles geven of het proberen te rekken?? Wat een gedoe he.
In iedergeval heb ik al heel veel aan je schema zo ga ik het nu ook doen.

Groetjes Nancy

Ja, tot onze verbazing sliept Tijs gelijk de hele nacht door. We hadden ons voorbereid op een korte nacht. Maar hij heeft geslapen tot 7.00 uur. En dat doet hij nog steeds. De groente- en fruithappen wilden nog niet zo erg in het begin. Nu gaat het wat beter en eet hij van beiden een half potje (die kleine vanaf 4 mnd van olvarit) op.

Ik kon me echt niet voorstellen dat ze op een gegeven moment gewoon een hele fles minder nodig hadden. Maar dat is dus blijkbaar wel zo.

Succes en ik hoop voor jullie dat het net zo vlot gaat als bij Tijs.

Liefs,
mama van Tijs

Hoi mama van Tijs,

Nou het is niet te geloven maar Tiara heeft gewoon tot 6.00 geslapen vanaf 19.15 s'avonds. Wij hadden ook gedacht dat ze om een uur of 2/3 zou komen maar nee hoor. We hebben haar om 6.00 en fles gegeven en weer in bed gedaan en ze sliep door tot 9.00 echt super. Tiara vond haar groente ook niet echt een succes maar dat veranderd vast wel. Nogmaals bedankt voor je advies.

Groetjes Nancy

Terug
Bovenaan