Tijd tussen eisprong en menstruatie?

Beste meiden,
Voordat ik direct een vraag stel aan jullie zal ik me eerst kort voorstellen omdat ik nieuw ben op dit forum: ik ben 24 jaar, getrouwd en wil graag zwanger worden.  

Ik slik nu ruim 4 weken foliumzuur en ons plan was om aankomende maand het voor het eerst te proberen. De afgelopen twee maanden had ik een cyclus van 28 dagen en 35 dagen. Ik heb afgelopen maand mijn gegevens op fertilityfriend ingevoerd. Rond 1 februari had ik volgens ff een eisprong. Mijn temperatuur piekte en mijn afscheiding was  plakkerig en wit.
Afgelopen week ben ik op wintersport geweest en heb ik seks gehad met mijn man zonder condoom (waren we vergeten). Mijn eisprong was immers al 3 weken geleden en ik moest 2 dagen later toch ongesteld worden, een onvruchtbare periode. Nu is het dinsdag en ik ben nog niet ongesteld. Ik had donderdag ongesteld moeten worden. Kan ik toch zwanger zijn? Deze maand wil ik dat absoluut niet: ik en mijn man hebben alcohol gedronken, de sauna in geweest en we hebben ons  op  meer dan 2000 meter hoogte begeven.
Misschien stel ik me ontzettend aan maar ik vind het zo raar dat ik niet ongesteld ben. Kan de tijd tussen eisprong en menstruatie langer zijn dan 14 dagen?
Bedankt voor jullie reacties!!!

Hoi Daantje,

Volgens mij kun je deze periode nooit echt een ONvruchtbare periode noemen, aangezien deze flink kan schuiven. Maar het kan zijn dat je lichaam nog wat moet ontwennen en dat je cyclus zijn eigen ritme weer wat terug moet vinden. Het gebeurt vaker dat je ongi dan pas later komt en er niets aan de hand is.

Het valt me wel op dat je het nu absoluut niet wilt omdat je alcohol hebt gedronken en op 2000 mtr hoogte bent geweest. Volgens mij ben je dan zowieso nog maar zo pril zwanger dat dat nooit invloed op de vrucht kan hebben gehad. Ook omdat je in de eerste week van je zwangerschap eigenlijk nog niet zwanger bent! Ik zou me daarover als ik jou was niet zo druk maken of anders huisarts of verloskundige eens bellen ter info als je je hierover zorgen maakt!

Succes!
Groetjes,
Sanne

hoi daantje.
ik vind je uitspraak van:ik wil het deze maand absoluut niet" erg heftig ten opzichte van de reden die je daarna noemt.de redenen die je noemt zijn dingen die een risico op een miskraam KUNNEN verhogen,maar als je nu zwanger bent en blijft dan zal het wel goed zitten.er zijn zoooveel mensen die niet weten dat ze zwanger zijn en roken,drinken,op vakantie gaan,geen foliumzuur slikken(waar jij goed voorbereidend 4 weken van te voren mee begonnen bent) en kerngezonde kinderen krijgen.tuurlijk moet je voorzichtig zijn maar je kan ook overdrijven.maar goed,even terugkomend op je vraag:je kan een latere eisprong gehad hebben en dan schuift je menstruatie ook op,want die komt na 14/16 dagen na de eisprong.voor zover ik weet althans.misschien dat dames met een langere cyclus en meer ervaring meer weten.
het zal even afwachten zijn en ik zou zeggen;maak je niet te druk en probeer er toch maar blij mee te zijn als t toch zo is.er zijn hier tientalle vrouwen die vandaag nog met je zouden willen ruilen!
groetjes kari

Terug
Bovenaan