Tijd tussen voedingen

<p>Onze baby is nu 9 dagen oud en geboren met 36+2 weken! </p><p>Ze drinkt keurig maar slaapt ook heel veel, is rustig. Steeds ietsjes langer wakker naar een flesje. </p><p>De hoeveelheden wat ze drinkt wisselt nog wel heel erg! Maar nu zit ik met het volgende, de kraamzorg zegt dat er maximaal 4 uur tussen een voeding mag zitten, maar soms laat ze er ook gewoon 5 uur tussen! Wij hebben zitten kijken en merken dat ze dan zich zelf meld, veel meer drinkt dan wanneer wij haar wakker maken!</p><p>wij voeden op verzoek, we zijn begonnen met op tijd voeden maar dan drinkt ze gewoon maar max. 10cc! </p><p>Wanneer we op verzoek voeden meld ze zichzelf keurig! Temperatuur gaat goed doormiddel van een kruik! </p><p>Ik ben nog vet onzeker als kersverse mama en vraag me af wat wijsheid is, mijn voorkeur gaat uit naar dat ze zich zelf meld en als dar met 2 uur is is het goed, maar als er 3 tot 5 uur tussen zit is het ook goed! </p><p>Hoe gaan jullie hiermee om? Iemand die mij kan helpen zekerder te worden en meer vertrouwen in mezelf kan laten krijgen. </p>

ik heb vanaf het begin geweigerd om mijn kind wakker te maken. voedde inderdaad opverzoek. soms kwam ie na 3 uurtjes maar vaak na 4 of 5. ieder kind is verschillend. sliep ook de eerste week al 5 uurtjes in de nacht en na 4 weken sliep ie lekker door. nu is ie anderhalf en geeft nog steeds aan wanneer die moet eten. als ie niet wilt weigert ie het gewoon. 
succes je kan het. luister naar je eigen moedergevoelens. je weet zelf wat jou kind wilt.
groetjes kitty

Doe wat goed voelt voor jou. Wij hebben ons zoontje ook nooit wakker gemaakt voor de fles. Dat ging inderdaad nooit helemaal lekker. Als hij zelf wakker werd dronk hij beter en was hij veel tevredener! Ik zou je kindje alleen wakker maken als jij denkt dat het nodig is. Jij bent de mama, en ook al weet je echt alles niet, jouw keus is altijd de goede keus!

Van harte gefeliciteerd met je dochtertje!
Ik maak mijn dochter ook niet wakker voor haar flesje! 
Ze is gewoon geen hele goede drinker vanaf het begin af aan.
Ze bleef ook soms makkelijk overdag 5 uur weg nu is ze 13 weken en meld zich vaak wel na 3,5/4 uurtjes dus prima en de nachten slaapt ze ook door vanaf week 3.
Was je kindje erg licht bij de geboorte? 

Ons zoontje is intussen 17 dagen oud en geboren met 36+5. Geboortegewicht was maar 2570 gram. Overdag probeer ik netjes om de 3 uur te voeden en ''s nachts doe ik op verzoek. De laatste fles krijgt hij dan zo rond 10 uur en soms slaapt hij door tot 5 uur. Dit gaat prima tot nu toe. De reden dat ik overdag wel gewoon 3 uur nog tussen laat is dat ik ritme ook wel belangrijk vind ook al zijn ze nog zo klein. 

Hier een kindje van 15 dagen oud.
Zodra ze boven geboortegewicht was, mochten wij voeden op verzoek. Overdag is dit meestal tussen 3-4 uur, snachts is het wisselend, afgelopen nachten zo'n 4-5 uur, maar ook al nachten van 6,5 uur gehad. 
Moet erop dat je niet minder dan 6 voedingen geeft per etmaal en qua hoeveelheid totaal 150 ml per kg lichaamsgewicht. Dat is mij zo verteld ?

Jaa dat is mij ook verteld van de ml per kg en die 6 voedingen is wel anders wij moeten opletten dat we richting de 8 gaan! Wat niet altijd haalbaar is 6 of 7 wel! 

Ze woog 2520 bij de geboorte is wel flink afgevallen en vanmorgen was het 2510 en is ze 10’dagen oud. 
Ik ga ook wel op mijn gevoel af, heb wel een app gedownload zodat ik het aantal voedingen en de hoeveelheden in de gaten kan houden. 
Dan gaan we het maar rustig aanzien, en kijken wat ze verder doet qua ontwikkeling. 

Terug
Bovenaan