Tijd tussen voedingen

<p>Misschien een hele domme/rare vraag.</p><p>Zl begint wat ritme te krijgen qua voeden en komt om de 2.5/3 uur. </p><p> </p><p>Maar nou hadden mijn vriend en ik een discussie over vanaf wanneer je moet beginnen met 'tellen' van de tijd ertussen. </p><p>Vanaf het moment dat hij begint met drinken of klaar is? </p><p>In het ziekenhuis en de kraamhulp zei dat je moet tellen vanaf het begin van de voeding. Maar ik begin nu toch te twijfelen. </p><p> </p><p>(Zoonlief is 6 weken)</p>

Vanaf het begin van de voeding inderdaad! Onze dochter krijgt nu eten dus over 4u weer. En dus niet slaks ze klaar is en dan 4u, want dan is het dus 5 uur tussen een voeding.

Ik zou er niet te strak aan hangen, sommige kindjes drinken elk uur een kleiner beetje, anderen elke 3u grotere beetjes :) 
Mag allemaal en je kindje weet zelf
wat het nodig heeft: hij/zij is geboren met een verzadigingssysteem wat nog werkt, in tegenstelling tot veel oudere kinderen/volwassene :)

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. 
Als ze zo klein zijn geven ze zelf heel goed aan wanneer ze willen drinken. Ik zou proberen nog niet zo met tijd bezig te zijn. Het zou kunnen dat hij nu bij je drinkt en over 1 uur weet wilt en dat hij de volgende voeding er ineens 3 uur tussen laat.
Bv heeft als hoofdreden voeding maar daarnaast bied het ook geborgenheid, liefde, warmte en binding. Geniet er samen van!

Terug
Bovenaan