tijd tussen warme hap en laatste fles

A

Anoniem

Guest
Wij geven hier rond 16.30/17.00 uur de warme hap (half potje 6mnd) en nog wat fruit na (klein potje 4 mnd of ongeveer dezelfde hoeveelheid vers). Ze slaapt dan niet totdat ze haar laatste fles heeft gehad.
Maar ik vroeg me af hoeveel tijd daar tussen moet zitten? Ik hou hier altijd 3 uur aan, dat dded ik bij de flessen nl ook altijd (minimaal 3 uur ertussen).
Maar ze is rond 19.00 uur echt altijd zo moe, dat ik haar er een heel groot plezier mee zou doen om haar naar bed te brengen. Maar vaak heeft ze dan dus pas 2 uurtjes daarvoor de warme hap gehad en ik weet niet of dat te snel erna is?
Als ze nog in bad moet enzo is het vaak geen probleem, dan ga ik rond 19.30 met haar naar boven en ben ik rond 20.00 uur weer klaar en dan krijgt ze de fles. Maar op dagen dat ze niet in bad gaat is het echt rekken en haar proberen te vermaken om dat laatste uur door te komen!
Hoe doen jullie dat?

Lastig he?! Hier hetzelfde probleem. Maar ik geef tegenwoordig gewoon de fles om 19.00u.
Van rekken worden we geloof ik allebei niet vrolijker en hij is dan zooooo moe.
Soms drink hij hem niet helemaal leeg maar dat is dan jammer hoor!
Volgens mij is 2 uur er tussen ook wel goed!

Hoi. Teun krijgt rond 5 uur de warme hap (200 gr) + 100 cc (opvolg) melk.
Daarna is hij wel wakker tot een uur of 7 maar dan leg ik hem wel te slapen als hij moe is. Als hij dan echt slaapt maak ik hem rond half 9 wakker en gaat hij nog in badje of wassen (om de dag) en dan rond 21:00 uur de fles en dan ligt hij om 21:30 uur in bed.
Hopelijk kun je er iets mee.

Groetjes Mikkie.

Hoi,

Hier wordt ongeveer om 17.30 warm gegeten, en om 18,30-19.00 de laatste fles.
Gek genoeg gaat die helemaal naar binnen.
Het is wel zonder rijstebloem, dus gewoon opvolgmelk.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi,

Hier net zoals de vorige moeders eigenlijk. Ik ben gestopt met moeilijk doen. Als ze moe is (zoals vandaag) krijgt ze haar flesje eerder, drinkt ze dat niet leeg, dan maar niet. Morgen beter!
Anders gaat ze jengelen en huilen en is ze te moe om te drinken. Drinkt ze dus én haar flesje niet leeg én we zitten een uur lang met een jengelend meisje dat gewoon naar bed wil. Issie was het toch die heel treffend schreef 'daar worden we allebei niet blij van'.

Groetjes, KT

hoi,

hier wordt ook ong. 16.30-17.00 uur het groentehapje gegeven en dan krijgt hij om 19.00 de fles die gaat ook helemaal op, alleen idd geen rijstebloem meer erin, dat lag te zwaar op de maag ivm het spugen,

groetjes susanne

ik probeer om 17.30 uur de warme hap te doen, en dat is vaak wel 160 gram wat ze eet (vind ik best veel) + nog wat yoghurt toe. En dan het liefst om 19.30 uur de fles. Maar dit lukt vaak niet. Vandaag aten we pas om 18.00 uur en ze heeft geen derde slaapje meer, dus is ze moe en toch blijkbaar wat hongerig. We hebben om 19.15 uur de fles gegeven en ze dronk 200 ml op. Waar ze het laat weet ik niet en een hongerlapje is het zeker niet. Best moeilijk met drinken. Maar het past dus wel. Om half acht lag ze in bed en sliep snel. Ze is 7,5 maanden en weegt 7,7 kg.
Ze was dan trouwens vanaf half vier wakker.

gr,
Sabine

Terug
Bovenaan