tijd voor je zelf, slechte gewoontes en onnodige spullen

Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af wat jullie allemaal al voor je zelf hebben gedaan. Want heel belangrijk dat moeten wij niet vergeten.Ik ga naar de sportschool en ben laatst met eenn vriendin uitgegeweest en mijn vriend zorgde voor onze baby. Was erg leuk en heb toen ook   wat alcohol gedronken, wat   wel weer   erg lekker   was.
Hoe zit het met jullie slechte gewoontes   waar wij allemaal mee moesten stoppen toen wij zwanger waren? Ik rookte als een ketter    maar ben nu nog steeds  min of meer gestopt.   Ben erg benieuwd.
Oh ja en even over onnodige spullen vroeg mij af of jullie tijdens je zwangerschap ook zoveel hebben gekocht wat totaal niet nodig bleek te zijn. Ik liet mij helemaal gek maken met lijstes van internet over wat ik absoluut nodig zal moeten hebben. Nu   zie ik dat iedereen gelijk had en een baby alleen warmte, eten, een plek om te slapen en liefde nodig heeft. Ik hoor het wel!

Hoi Eva,

Tijd voor jezelf is af en toe wel lekker ja, als je de hele dag met zo'n kleintje thuis zit! Nou, eh, ik zit dus op dit forum, hihi! Ik ben twee keer een middagje de stad in geweest om wat nieuwe kleren te kopen en een keer een avondje uit eten en naar de schouwburg. Leek me voor papa ook goed om wat tijd met de kleine alleen te zijn. Ook ga ik nu af en toe een uurtje sporten. Maar er hoeft maar ergens een baby voorbij te komen en ik mis m'n ukkie wel, hoor!

Wat betreft die slechte gewoontes: die heb ik er door mijn zwangerschap juist bijgekregen, lijkt het wel. Ik dronk bijna niets voor mijn zwangerschap. Maar tijdens mijn zwangerschap en de bv had ik zooooo'n zin in een glaasje wijn, dat nu ik gestopt ben met de bv er al wel een paar flesjes door heen zijn gegaan (een glaasje per avond hoor, dat jullie niet denken dat ik elke avond loop te pimpelen of zo).

Die spullen heb ik eigenlijk niet zo'n last van. Ik had ook niet echt het budget om me zwaar te buiten te gaan, dat scheelt misschien. De enige miskoop is zo'n voorgevormde draagzak waar je kindje in ligt. Dat leek me handiger dan elke keer zelf moeten knopen, maar ik heb het gevoel dat Esther er een beetje benauwd in wordt, dat ding is zo hoog en sluit haar helemaal af.

Groetjes,

Eveline

hier 1 overbodig ding!of miskoop eigenlijk.een skipakje maatje 62,die hij ws over een maand of 3 wel past(in de zomer dus.)en ik was er nog wel zo trots op.28 euro bij de makro,maar ik moest hem hebben.ik dacht:de kleine word in de winter geboren dus hij komt goed van pas.niet te klein kopen,want hij zit er met zn kleertjes in en als hij te klein zou zijn is ook zonde.nou,te klein is hij zeker niet.dit doet me echt zeer.we gaan de volgende baby in de zomer plannen zodat deze het pakje wel past in de winter.dan moet het alleen nog wel ff gaan vriezen.

en voor mezelf doen:ik rijd sinds vorige week weer heerlijk paard.in ieder geval op zaterdag,als mn man thuis is bij de kleine,en vandaag was oma vrij en wilde graag oppassen,dus hup..rijbroek aan.vond t wel erg moeilijk trouwens,boas daar achterlaten.is toch heel anders als thuis met papa.
en verder ben ik al een paar keer de stad in geweest en op de koffie bij kennissen,maar dan met baby.doe ik ook net zo lief eigenlijk.en 13 april heeft mijn man een dagje uit gepland voor ons tweetjes.echt superlief initiatief en we hadden ook afgesproken van te voren dat we dat regelmatig zouden blijven doen,maar nu t zover is..slik...

hi

wij zijn laatst samen uit eten geweest en hebben eindelijk weer eens lekker bij kunnen kletsen met een lekkere fles wijn (heb de afgekolvde bv van die avond maar niet aan nynke gegeven) en eindelijk weer eens een heerlijke carpaccio en een rode biefstuk..... heerlijk. en afgelopen zondag hadden we een feestje, toen is ze ook lekker bij opa en oma geweest.

verder ben ik ook al wezen shoppen met een vriendin, maar ik merk wel dat ik daarin veranderd ben. een paar jaar geleden woonde ik midden in rotterdam en zat ik ieder weekend in de stad. inmiddels woon ik in een klein dorp en mijn beste vriendin woont nog steeds in de stad. zij zit nog steeds ieder weekend in de stad, maar ik vind het allemaal niet meer zo interessant. misschien komt het nog.....

sporten moet ik nog mee beginnen.... volgende week gaan we een weekje weg en daarna ga ik echt naar de sportschool. want ik moet echt wat strakker worden...

mijn kind is belangrijk, maar ik ben zelf ook belangrijk!!!

blijf genieten!
annemarie

Wij gaan morgen voor het eerst samen naar een feestje. Verder ben ik al gaan shoppen. Toen was Quinn lekker thuis bij papa.
Ga binnenkort weer lekker zwemmen en daarna proberen de rest van het sporten weer op te pakken. En mijn repetities en optredens met de band komen er weer aan. Lekker weer even mezelf zijn en niet de hele dag met babygedoe bezig zijn. Heerlijk.
Onnodige aanschaf heb ik niet echt. Wel heeft hij maar 2x in de tummytub gezeten. Vind ik niet echt handig. Rest van de spullen gebruik ik eigenlijk wel.
Groetjes Veerle

Wij waren met valentijn wezen uiteten,mijn zus heeft opgepast. Toch wel heel anders,snel 3 gangen gegeten en de koffie..nou die pakken we thuis wel. Mijn zus stond raar te kijken toen we na 1 1/2 uur weer thuis waren!
Ik heb ook veel spullen die ik niet nodig had. En ook een heel stoer beren jasje maat 68.
We zouden een 9-10 ponder krijgen dus had ik die extra groot gekocht. Tja toen kwam Teun 6 weken te vroeg en woog hij 2700 gr. Dus maatje 50 was nog te groot. Ik verwacht dat hij er rond juni wel in zal kunnen maar ja dan zal het hopelijk toch al wel zomer zijn!!
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan