Tijd voor nieuwe spulletjes

<p>Morgen is onze meid alweer 1 jaar</p><p>Wat is de tijd omgevlogen</p><p>Nu zijn we voor het gemak op zoek naar nieuwe spullen zoals een traphekje, een buggy en een fietsstoeltje! Wie kan mij goede spullen aanraden die ook makkelijk in gebruik zijn. En zouden jullie voor een stoelje achter of voor op de fiets kiezen en welke? Zoveel keus dus ook zoveel stress welke spullen!</p><p> </p><p>Graag tips ideeën </p>

Waarom een buggy? Heb je geen wandelwagen nog?

Traphekje is echt afhankelijk van de trap en je huis. Dat is wat lastig advies geven. Zou er vooral niet teveel geld aan uitgeven.

1 jaar is een beetje lastig qua stoeltje, mijne zitten vanaf 6 maanden voorop. En gaan met 1,5-2 naar achteren. Ik vind de stoeltjes van Bobike of Urbaniki erg fijn en mooi.

Ik vind voorop de fiets veel leuker. Hier vanaf 10 maanden op een bobike stoeltje voorop gezeten. Wel een set gekocht met ook een achterop stoeltje alvast. Heel tevreden.

Als traphekje heel tevreden over de A3 safetydoor.

Tja, denk dat het vooral is hoeveel budget heb je. Met een buggy zou ik vooral gaan proberen in de winkel en goed bedenken wat je belangrijk vind en waar je hem voor gaat gebruiken. Wij hebben in eerste instantie een buggy gekocht voor de vakantie. Belangrijk was rij comfort, groot zonnescherm en dat de buggy goed plat kon. Daarna lag de buggy in de auto voor als we bv naar de dierentuin gingen. Dus gebruikte de buggy niet dagelijks. Wij hebben toen de easywalker mini gekocht.

Stoeltje hebben wij eerst voorop gedaan, zo veel fijner om je kindje in de gaten te houden met fietsen. Ook wordt het stoeltje gebruikt voor nummer 2. Wij hebben de Thule Stoeltjes, heel fijn.

Traphekje hebben wij nooit aangeschaft, vanaf jongs af aan geleerd hoe ze dit moet doen. Maar goed, dat ligt ook aan het karakter van je kind.

Wij hebben traphekjes van BabyDan, erg tevreden over.

Een fietsstoeltje hebben we voor achterop (voorop kon ik helaas niet meer opstappen met het zitje voorop, dus die hangt nu op mijn man zn fiets). Ik zou wel ff opletten of het dus op je fiets past en of je dan nog fatsoenlijk op en af kan stappen, anders is voorop gewoon niet veilig. Maar als het kan zou ik wel eerst voor voorop gaan. Onze fietsstoeltjes zijn van Thule Yepp.

Waarvoor zoek je een buggy? Heb je geen kinderwagen? Of wil je de buggy mee kunnen nemen op de fiets oid? Het maakt nogal uit waarvoor je hem wilt gebruiken (vanuit huis of vanaf een parkeerplaats wandelen vs ergens heen fietsen en dan je kind in de buggy zetten). Zoek je er een voor vanuit huis dan zou ik zeker gaan proefrijden bij een babywinkel (helaas lastig in een lockdown...) Ook als je geen ruime auto hebt kan het fijn zijn om te testen hoe klein opvouwbaar de buggy is.Wil je er een die makkelijk meekan op de fiets dan heb je niet zoveel keuze en kan je denk ik de specificaties online ook wel vinden met bijbehorend rekje (wel opletten of het wel past met het fietsstoeltje dat je kiest). 

Ik heb een UrbanIki voor op de fiets. Fijn stoeltje (zat er snel op, handig in gebruik) en vooral ook mooi! :)

Ik heb fietsstoeltje van thule yepp nexxt de mini voor voorop. 1 jaar vind ik nog wel te jong voor achterop. Bij mij hebben ze tot hun 3 wel voor gezeten. Vond ik ook veel gezelliger. Buggy zou ik er in ieder geval 1 nemen met duwstang (zeg maar net als de wandelwagen) dit loopt en stuurt stukken fijner dan een paraplu buggy. Ik heb zelf de easywalker miley en hier erg tevreden over. Deze is ook al meerdere keren met het vliegtuig mee op vakantie gegaan.

Terug
Bovenaan