tijd...????!

Hallo

Waar halen jullie toch de tijd vandaan om te schrijven en reageren hier???
Mijn zoontje is nu 3 weken, maar ik vind nog steeds de tijd niet om hier te schrijven. Soms lees ik even, maar meer niet. Ik ben blij als ik tussendoor naar de wc kan en kan eten...   Maar dan ben ik wel zo'n moeder die haar zoon niet wil laten huilen. Dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen. Gelukkig heb ik een draagdoek, dat scheelt veel spierpijn in mijn armen en gewieg.
Ik hoop dat het beter wordt.

Groeten,
Rosanne, mama van Loek (22-02-2007)

echt waar?ben je zo druk met loek?
boas slaapt de hele dag.ik loop de hele dag in huis te huishouden,stop er af en toe een fles in,pauzeer dan achter de pc,ga ff wandelen met boas of even boodschappen doen of koffie drinken bij familie.
gaat prima hier.ik wil er nog 1!
ik was de eerste 3 weken vooral savonds en snachts druk met boas.dan was hij wakker en wou bijna alleen maar bij je zitten en heel veel eten.maar sinds vorige week gaat meneertje om half 8/8 uur heerlijk slapen.
ik hoop dat die tijd bij jou ook snel aanbreekt.
succes ermee!enne..niet stressen he?
groetjes kari

Haha, ik herken je verhaal helemaal van toen Tijmen (2005) net geboren was. Ik had ook nergens tijd voor, ik was al blij dat ik de was bij kon houden.
Nu Floor geboren is (ook 3 weken nu) heb ik dit helemaal niet, ik vraag me zelfs af waar ik toen zo druk mee ben geweest. Ze ligt tussen de voedingen door lekker te slapen, dus ik heb alle tijd voor andere dingen, en dat is op dit moment vooral Tijmen die een beetje moeilijk kan wennen aan het delen van de aandacht.
groetjes van Ruth

Hoi Rosanne,

Ja, ik had dat gevoel de eerste weken ook. Ik begreep maar niet hoe mensen meer dan één kind konden krijgen, want dat leek me tijd-technisch niet haalbaar! En daarna sliep ze opeens overdag uren in haar eigen bed. Toen zat ik me soms gewoon te vervelen. En nu slaapt ze dus bijna niet meer overdag en heb ik weer nergens tijd voor... Het wisselt dus gewoon heel erg! Maar Esther gaat 's avonds wel om 19.30 uur naar bed en slaapt dan goed, dus ik heb sowieso de hele avond.
Sterkte én geniet ervan. Want die dagen dat je je kindje zo dicht bij je hebt kunnen je (mij iig wel) ook een heel voldaan gevoel geven!

Groetjes,

Eveline

Hoi,
dat herken ik wel hoor. Vooral die eerste paar weken. Maar ik kan je geruststellen, het wordt echt beter. Als het ritme dadelijk gevonden is en je zelf gewend bent dan valt het allemaal op zijn plek.
Ik leg Quinn trouwens ook vaak op zijn aankleedkussen naast me als ik even op de computer zit. Of in de draagdoek tegen me aan en dan typen maar.
En over die was... ook dat wordt minder. Tenminste hier wel. Heb ook genoeg spullen aangeschaft zodat ik bewust niet elke dag hoef te wassen. En de rest van het huishouden doen we gewoon even tussendoor. Had het voor de bevalling nog grondig gepoetst en de kraamhulp heeft het netjes bijgehouden, dus meer dan de normale dingen (wc, douche, keuken poetsen, stoffen stofzuigen enzo) hoef ik eigenlijk niet te doen. Vind het ook zonde om mijn tijd daaraan te verdoen. Het gaat al snel genoeg.
Lekker genieten van mijn tijd met Quinn vind ik veel belangrijker.
Groetjes Veerle

Hoi. Ja erg herkenbaar. Ik dacht altijd dat mensen die de hele dag thuis zaten zich moesten vervelen maar iid ik had ook nergens tijd voor!! Nu is teun 12 weken en het is wel beter geworden. Overdag slaapt hij gewoon in de box en kan ik wat poetsen etc. en natuurlijk even internetten. In het begin begon Teun ook standaard te huilen als ik iets wou gaan doen (eten ofzo) als je een beetje zijn ritme kent (voor zover dat mogelijk is haha) krijg je iets meer tijd! Dus ook meer tijd om even achter de computter te duiken.
Groetjes Mikkie.

heel herkenbaar hoor, het gevoel dat de tijd voorbij vliegt en je je nog niet eens gedoucht hebt bij wijze van spreken. Ik heb de 1e weken na de bevalling (ks) nauwelijks op internet gezeten. Als ik dat al deed, dan was het op momenten dat vriend thuis was. Erna had jaap wat langere slaapmomenten en ik was nog erg huisgebonden, zonder dat ik iets in huishouden mocht doen, dus behoorlijk wat tijd voor forum. Ik zag dat ook als stukje van sociale contacten, doordat ik weinig buitne kwam.
Afgelopen 2 weken schiet internet er ook vaak bij in hoor. Met ineens weer vaker bezoek, het bijhouden van het huishouden en jaap die iets langer wakker is tussen voedingen ia een dag ook zo om. En vanaf morgen zal het nog minder zijn. Dan ga ik weer werken. Ik werk wel onregelmatig, dus dan weer 3 dagen achter elkaar, dan weer week vrij, maar in dagen dat ik werk zal laptop weinig gebruikt worden!
Take your time, er komt vanzelf wat meer ritme en wat meer tijd voor jezelf!
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hallo,

Dit is allemaal erg herkenbaar. Vooral de eerste 2 weken hadden we nauwelijks tijd om zelf te eten en drinken, leek het wel! Alsof je de hele dag bezig was met voeden, kolven (in mijn geval), verschonen, badderen, speentje terugstoppen, knuffelen, wiegen...
Nu is Christian 4 weken en het leven ziet er heel anders uit. Hij kan langere tijd tevreden in de box liggen en doet daar ook regelmatig hazeslaapjes. Dan sta ik in de kamer te strijken, rustig thee te drinken, of gewoon ergens aan het schoonmaken... Of te internetten...
Op sommige dagen slaapt hij langer, soms wel uren achter elkaar (in zijn eigen bedje of in de kinderwagen) en dan zit ik soms op de bank: wat zal ik eens gaan doen??? Ik verveel me dan weleens, ha, ha! Helaas zijn zulke dagen niet te voorspellen (zodat je eens wat plant/afspreekt met anderen ofzo..), voor hetzelfde geld ben ik de hele dag in de weer met hem (speentje in, speentje uit, speentje in, speentje uit...) omdat hij uren en uren wakker is! Nog geen ritme te bekennen...

Ik heb genoeg hydrofiele luiers etc aangeschaft dat ik maar 1x week hoef te wassen (wat ik voorheen ook deed), dus dat valt me ook allemaal mee...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Terug
Bovenaan