Tijden laatste voeding?

Hoi dames,

Onze dochter van 9 weken oud slaapt al door van 12 tot 8. Heel lekker maar soms drinkt ze na twaalven haar laatste fles, of slaapt nog langer door en zo wisselt het steeds een beetje. Wil eigenlijk toe naar 11u laatste fles maar hoe doe je dat?

Laatste fles is 180cc, gedurende de dag 150cc.

Hoeveel en op welke tijden drinken die van jullie?

Thanks!

ik maak tim gewoon wakker om 23.00. ik denk niet dat je veel meer keus hebt. Ik merk wel dat hij dan soms nog wel erg slaperig is en dan halverwege in slaap valt.

Ik neem aan dat ze slaapt 's avonds? Eerder wakker maken is de enige optie, ik maak Rosalie wakker om half elf/elf uur en ze slaapt daarna gewoon weer verder. Wel lekker rustig doen, niet teveel prikkelen want anders is ze te wakker ;). Wij verschonen haar gewoon als we haar uit haar bedje halen, dan is ze meestal wakker genoeg om te drinken. Hoeveelheid die ze drinkt weet ik niet want ze krijgt borstvoeding. Succes!

Hier sinds 2 dagen 5 voedingen per dag, de eerste voeding rond 6 a 7 uur en dan 150 ml, daarna om de 4 uur 180 tot 200 ml. De laatste voeding is tussen 10 en 11 en dan drinkt hij ook 200 ml.
Slaapt hij om 11 uur nog, dan maak ik hem inderdaad ook gewoon wakker, maar ik blijf op zijn kamertje voor de voeding en doe zo rustig mogelijk.... meestal slaapt hij daarna gewoon door.

Hoi hoi,

Tijs krijgt 5 voedingen van 180ml. maar dringt ze niet allemaal leeg. Hij krijgt dan om 20.00uur de laatste voeding. Deze week heeft hij 2 keer doorgeslapen tot 7.30uur en dan krijgt hij 4 voedingen die hij wel opdringt. We zitten er een beetje tussenin kwa voedingen.

Ik maak mijn dochter wakker 's morgens om 7 uur. Automatische reactie van een kind is om te drinken en aangezien ze al langer dan 4 uur niet gedronken heeft zal ze dit vast doen.
Vanaf dan kun je gewoon elke vier uur voeden: 7 uur- 11 uur- 15 uur- 19 uur en 23 uur.
Lukt bij mij al twee weken, maar ik zet wel elke dag de wekker 's morgens. soms wordt ze ook net wakker, maar meestal moet ik haar wel wakker maken. Succes!

Mijn dochter krijgt om 21.30/22.00 uur de laatste voeding en dan om 7.00/7.30 uur week. Ik maak ze dan meestal wakker omdat de oudste dan naar school moet. In het weekend slaapt ze tot 9.00 uur.

Terug
Bovenaan