Tijden voeding.

Hallo dames,

Ik ben benieuwd hoe jullie het doen met de voedingen. Geven jullie die op vaste tijden (welke?) of wanneer de baby er om vraagt.
Ik geef flesvoeding en wil het wat meer op vaste tijden gaan doen. Nu zijn de tijden elke dag anders.
Groetjes.
 
Ik denk dat veel moeders hier mee bezig zijn!
Ons kereltje heeft wel een redelijk ritme, maar wel per dag verschillend! Ik geef de fles wanneer hij er om vraagt; uitstellen lukt niet want dan gaat ie brullen. Eerder heeft ook geen nut, want dan dringt ie niet genoeg. Maar meestal zit er mooi 4 uren tussen. 'S nachts slaat ie een voeding over en slaapt ie door.
Hij zit dus mooi op 5 voedingen. Bij ons zit t 'probleem' in de tijden. Als hij 's ochtend rond 6 uur voor de eerste fles komt (wat ik ideaal vind voor als ik over 2 weken weer moet werken!) Krijgt hij 's avonds om 22 uur zijn laatste fles. Maar dan is ie vaak al in zijn diepe slaap gevallen! Als we m wakker maken om te drinken, drinkt ie soms maar een halve fles en valt weer in slaap. Hierdoor krijgt hij die dag te weinig binnen (en t is al niet echt een hongerige of stevige baby) maar komt hij ook weer eerder voor de volgende fles, vaak rond 4 uur. Nu vind ik het nog niet zo erg om 's nachts te voeden, maar als ik straks moet werken... Ook ben ik na die voeding vaak klaarwakker...
Maar goed... Wij voeden dus op verzoek, wat in principe goed werkt. Dat vaste ritme komt vast vanzelf :) ben allang blij dat ie 's nachts zo goed slaapt!.
 
Mijn zoontje is van 31 juli dus net geen augustus baby. Ik heb geen "vaste" tijden. Die wil ik gaan invoeren als hij echt door gaat slapen. Bij ons gaat het nu zo:

Tussen 4 en 5 uur s'morgens meld meneer zich en dan drinkt hij een fles van 200cc. Na de fles direct weer naar bed. Hij slaapt dan meestal tot 09.30 uur en drinkt dan weer 200cc. Na deze fles is hij meestal wel een uur wakker voordat hij weer naar bed gaat. De volgende fles is dan tussen 12.00-14.00 uur. Hierop weer een uur wakker en dan weer naar bed. Vervolgens komt hij weer rond 17.00 uur voor de fles.
Ik maak hem rond 22.30 uur wakker voor zijn laatste fles. Die drinkt hij nu meestal wel op.

Ik zit dus op 5 flessen van 200cc. Niet ideaal maar hij kan het smorgens niet redden dus doen wij het zo. Ik hoop dat wanneer ik weer moet werken we een normaal ritme hebben.
 
Hier een juni mama,wij voeden op schema.
bij mijn dochter ook gedaan.
Dit zijn de tijden

7-11-15-19-21.30 die laatste is normaal om 23.00 bij dit schema. maar Vince slaapt dan zo diep dat hij niks meer drinkt. dus nu om 21.30 en dat gaat prima!
 
Een speen met groter gat of mer meer gaatjes kan nog wel eens werken voor de nacht! dan hoeven ze minder hard te zuigen om toch die fles leeg te drinken. Hier gaat hij op die manier altijd helemaal leeg!
 
Onze kleine man is van 18 aug (morgen 8 wk).

Ik geef wanneer hij vraagt (half borst, half fles), en meestal is dat om de 3 uur. Soms om de 2, eerder dan 2 geef ik niet, dan gaan we eerst even knuffelen. Soms om de 4, is hij na 4 uur nog niet wakker dan maak ik hem wakker (behalve 's nachts, dan slaapt hij gemiddeld 5 1/2 uur)

Mijn dag ziet er dus ongeveer zo uit:
04:30 BV
07:30 BV
10:30 FV 120 ml
13:30 BV
16:30 FV 120 ml
19:30 FV of BV (of gekolfd) 120 ml
23:00 FV 120 ml

Soms meer dan 120 ml, soms iets minder maar dan komt hij ook sneller weer. Wil wel iets meer regelmaat krijgen in de hoeveelheid, daarom kolf ik nu steeds meer af zodat ik weet hoeveel hij binnen krijgt.
 
Fijn om alle reacties te lezen. Bij ons zijn de tijden nog steeds per dag verschillend. Wij zitten op 5/6 flessen per dag. Ze drinkt de ene keer 130 en de andere 165.
@Egnie, is je zoontje na de fles van 17.00 weer een uur wakker en dan naar bed voor de nacht? En slaapt hij dan tussen de uren wakker en eten aan een stuk door?
 
Terug
Bovenaan