tijdens 20 weken echo iets gevonden

Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en er werd gezien dat de navelstreng maar 2 bloedvaten hadden en dat moet er 3.Het hoeft niets te betekenen maar er kan een kans zijn dat er een nier of hartafwijking is.Nu werd er vandaag niets gevonden aan beide dingen,Maar moet volgende week naar ander ziekenhuis en krijg uitgebreid onderzoek.Ik vind het toch wel erg spannend,ookal hebben ze gezegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken omdat alles er goed uitzag.Heeft iemand er ervaring mee???
 
Je kan het andere onderzoek weigeren. Dat heeft een vriendin van mij gedaan. Ze kunnen niets vinden en ze kunnen net zo lang doorgaan tot ze IETS vinden. Het hoeft niets te betekenen namelijk. Heel veel succes en sterkte met je keuze.
 
ik ben zelf ook geboren met 2 navelstrengvaten..
alleen waren er toen nog geen echo's die dat tijdens de zwangerschap konden zien.

en ik heb hier echt nooit wat van gemerkt..
 
Natuurlijk maak je je zorgen, er is iets wat afwijkt gevonden op de echo. Maar twee bloedvaten ipv drie komt best vaak voor, zonder andere afwijkingen.
En dat ze geen andere afwijkigen gezien hebben is heel goed. De kans dat er iets ernstigs mis is is nu veel kleiner.
Ik hoop dat de uitgebreide echo jullie gerust kan stellen.
 
Mijn broertje had ook 2 bloedvaten i.p.v. 3 en hij heeft een nierafwijking.
Één nier was een cystennier en de andere is voor 85 % goed en doet zijn werk.
Het klepje van zijn nier naar de blaas was minimaal aanwezig waardoor hij terug in zijn nier urineerde,
Met 7 maanden is hij geopereerd is de cystennier verwijderd en een kunstofklepje geplaatst.
Hij heeft er daarna nooit geen last meer van gehad, alles gaat goed en hij is nu 14 jaar.

Dus het kunnen idd zorgen betekenen maar de zorgen hoeven niet groot of ernstig te zijn.



 
Ik zou wel voor verder onderzoek gaan. Dat wordt waarschijnlijk uitgevoerd door iemand die meer ervaring heeft met het maken van echo's en beter kan inschatten wat er precies aan de hand is. Misschien is het de eerste keer wel verkeerd gezien. Je krijgt altijd extra informatie - dat kan toch geen kwaad ?
Ook kan het je misschien helpen met de vraag waar je wil bevallen thuis of poli kliisch
 
Terug
Bovenaan