Tijdens zwangerschap haar permanenten...

Ik hoorde op zwangerschapsgym iets over dat permanent tijdens zwangerschap niet goed kan blijven zitten, vanwege de hormoonsverandering. Wie heeft hier ervaringen mee? Of weet er meer van? Ik heb komende week een afspraak bij de kapper voor permantenten, maar als het niet blijft zitten is dat zonde van het geld natuurlijk. Dan kan ik beter even wachten tot na die tijd.

Hoi,
Ik wilde mijn haar ook heel graag laten permanenten, maar ben even op google gaan kijken, en inderdaad lees je daar vanalles. Zowiezo mag het de eerste 3 maanden niet, dit zou schadelijk KUNNEN zijn voor je kindje.
En daarna gaat het dus heel vaak mislukken door je veranderde hormonen.
Dus heb ik het ook maar niet gedaan en heb gewoon een leuk ander kapsel genomen bij mijn kapper. Toen ik er naar vroeg zei ze dat het inderdaad heel vaak mislukt; het hóéft niet, maar het kan wel. Dat risico wil ik liever maar niet nemen!

Ik zou het niet doen. Het is vieze chemische troep wat ze gebruiken, wat niet goed is voor je kind. Weet niet of het echt schadelijk is maar toch.... Als ik de keus heb tussen mogelijk risico voor mijn kleine of een iets minder leuk kapsel, dan is dat voor mij in elk geval niet zo moeilijk.

Ik heb besloten het advies inderdaad op te volgen. Heb morgen nog wel een afspraak staan, maar die veranderd in de afspraak om mn haar wat bij te knippen. Het ff weer wat mooier te laten lijken als het er nu uit ziet. En na de bevalling zie ik wel weer verder. Ik weet niet of het daarna wel of niet al snel wel kan vanwege borstvoeding geven of dat de hormonen eerst nog een tijd niet zo zijn als voor de zwangerschap. Weten jullie wanneer dit ongeveer weer normaal is?

Tja... Ze zeggen altijd dat je 2 keer 9 maanden zwanger bent en dat daarna pas je hormonen weer "normaal" zijn. Maar dat hangt idd ook van de borstvoeding af. En uiteraard is iedere vrouw weer anders.

Wat haar-beinvloedende hormonen betreft... Geen idee.

Maar wat ik van moeders om me heen hoor ben je er tegen die tijd helemaal niet mee bezig. Ik zou maar rustig afwachten en kijken hoe het allemaal loopt.

Terug
Bovenaan