Tijdje niet geweest

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden

Ben al een tijdje niet online geweest. Ga binnenkort even alle verhalen lezen die in de tussentijd geschreven zijn.
We hebben een moeilijke tijd achter de rug met Bo. Helaas is Bo de 1e 3 mnd een echte huilbaby geweest (3 tot 10 uur  per dag huilen)  en ook nu huilt ze nog wel meer dan gemiddeld. Waarschijnlijk heeft ze een voedselallergie en omdat ze borstvoeding krijgt kreeg ze die allergenen via mij binnen. Sinds een paar weken ben ik op dieet (koemelkeiwit, Sojaeiwit, Kippeneiwit, noten en pindavrij) en lijkt het steeds beter te gaan. Helaas ben ik met de feestdagen de mist in gegaan met het dieet en is het dus weer wat  verergerd. We hopen half januari te beginnen met provorseren van verschillende voedingsmiddelen om te kijken wat het precies is. (en zodat ik ook wat meer kan gaan eten hopelijk) Ik hoop binnenkort weer wat meer tijd te hebben om met jullie mee te schrijven.
In ieder geval een heel fijn 2009 gewenst voor jullie allemaal.

Groetjes Natalie

hey
wat vervelend voor je zeg! en natuurlijk ook voor je meissie!
hoop dat het snel beter zal gaan.
ik heb het ook druk druk, ze zijn hier om de beurt ziek! echt om gek van te worden!
maar goed we gaan voor een super 2009!!
hij begon hier al in het ziekenhuis met de middelste (staat op de forum hyve waarom)

ik wens iedereen een super mooi en gezond 2009!!!

Liefs Jenny (Senna 13-10-2008)

Hey Natalie,

Wat een vervelende tijd hebben jullie achter de rug zeg. Wat naar dat Bo het zo moeilijk heeft (gehad) wat betreft de voeding. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben waar ze nu precies allergisch voor is. Gelukkig gaat het dan nu iets beter.

Sterkte en geniet lekker van je meisje en natuurlijk alle goeds voor dit jaar!!

Groetjes,
Nelly.

Hoi natalie,

Wat vervelend zeg dat Bo allergieen heeft.
Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het is om een allergie te hebben, maar ik ben dan  volwassen .... voor zo'n kleintje lijkt het me echt vervelend... en dat vele huilen lijkt me ook moeilijk, maar nu weet je een beetje waar je de oorzaak moet zoeken dusss... dat geeft neem ik aan weer een beetje meer hoop.
Daarom heb ik tijdens de zwangerschap ook geprobeerd om te voorkomen dat Tess het krijgt door een eliminatie-dieet (simpelweg alles weglaten wat een verhoogd risico geeft op allergische reacties... dan blijft er dus weinig meer over) en had ik heel graag borstvoeding willen geven (maar ja dat is dus mislukt).
Nu krijgt ze dus hypoallergene flesvoeding en zal ik op zn vroegst na 6 maanden beginnen met bijvoeding maar daar worden we dan ook weer in begeleid wat je het beste wel en niet kunt geven en wanneer wel of niet.
Ik weet dat het geen garanties geeft dat Tessa het niet krijgt, maar dan heb ik in ieder geval geprobeerd wat er binnen mijn macht ligt en hoef ik mezelf niks te verwijten (80% kan dat ze ;t alsnog wel krijgt heb ik me laten vertellen, maar ja da's 20% kans van niet ).

Nog de beste wensen voor 2009! en fijn om je weer te lezen!

Liefs,
Anne

He, dat is echt vervelend. Zelf zijn wij bij Navara ook begonnen met speciale voeding, Pepti. Ze had nog steeds erg last van krampjes, en kon haar ontlasting niet goed kwijt. Soms echt van die hele hoge gil huiltjes. Daarbovenop kreeg ze in haar gezichtje twee eczeem achtige plekjes die maar niet over gaan.
Omdat ze een verhoogt risico heeft (ik ben zelf allergisch) krijgt ze nu voor minimaal 2 a 3 weken de Nutrilon Pepti, om uit te sluiten dat het een allergie is. We zijn er nu 3 dagen mee bezig, en ik merk nog niet echt veel verschil.
Eigenlijk hoop ik dat er niets veranderd, en dat ze niet allergisch is, want dat spul is onwijs duur. Hopen maar dat het gewone normale krampjes zijn, en een toevalstreffer dat ze die plekjes in haar gezicht heeft.

Volgens mijn moeder had ik het als baby ook, en ging het over zodra ze met bijvoeding begon. Volgens de huisarts had het te maken met meer vezels binnen krijgen???

Blijft uiteindelijk ook een beetje giswerk he???

xxx
Petra

Bo heeft tussendoor 1 keer hypoallergene voeding gehad en zelfs daar raakte ze van van slag, nog meer dan van bv zonder dieet. Ze krijgt nu af en toe friso allergycare als bijvoeding. Is net nog even een stapje verder dan de pepti en alleen bij de apotheek verkrijgbaar (40 euro per pak)
Als er bewezen is dat het een allergie is dan krijg je dit gedeeltelijk of soms zelfs helemaal terug van de verzekering.
Dit geld trouwens ook voor de ha en pepti. Als het bewezen is dat het een allergie is dan krijg je het verschil terug dus ik zou de bonnentjes goed bewaren. Scheelt toch weer wat.
groetjes Natalie
(Bo is nu 3mnd en 3 weken oud)

Terug
Bovenaan