Tijdje niets meer van me laten horen..

Hoi,

Het is weer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Heb het een beetje druk gehad.
Ik kijk wel trouw iedere dag of er weer nieuwe berichtjes op staan.

Ben nu 28 weken zwanger en het gaat nog steeds goed.
Ik merk wel dat mijn buik zwaarder aan het worden is.
Ik heb ook veel last van maagzuur, maar Rennie en vanillevla helpen redelijk! Gewoon een beetje opletten met wat ik eet.

14 februari moet ik een spuit halen. Ik heb namelijk een negatieve bloedgroep en nu blijkt uit het laatste onderzoek dat mijn kindje een positieve bloedgroep heeft. Nu dus uit voorzorg een prik voor de 30 weken en als ik bevallen ben, krijg ik nog een prik. Dit allemaal voor Resus.

15 februari krijgen we de meubels van de babykamer binnen, 2 weken eerder dan gepland, dus daar ben ik heel blij mee. Dit weekend moeten we de plinten nog even doen en een nieuwe vensterbank plaatsen en dan is het kamertje klaar voor de meubels. Het vouwgordijntje is besteld en komt als het goed is ook volgende week binnen. Dan alleen nog een leuke lamp en prulletjes en dan zijn we klaar.
Woensdag krijgen we ook de box (weet alleen nog niet wanneer ik die op ga zetten) en de kinderwagen met maxicosi. Leuk allemaal!!

16 februari krijgen we bezoek van een kraamverzorgster.

Aankomende week staat dus helemaal ik het tekenen van de baby, haha...

Ik vind het nu allemaal wel weer snel gaan.
Nog 5.5 week werken, nog 12 weken tot de uitgerekende datum en ik geniet nog steeds volop!!
Ik vind het geweldig om die kleine te voelen en als ik haar een tijdje niet heb gevoeld, duw ik even op mijn buik en dan reageert ze weer.

Nou meiden
Rustig aan, geniet lekker en veel plezier met kaartjes uitzoeken en de babykamer inrichten.

Gr Ilse

Drukke week voor jullie!! Fijn he, om alles binnen te krijgen. Wij hebben alles al binnen, en ik kijk er elke dag wel even naar.. Heerlijk! Echt genieten deze periode!!! Jij ook veel plezier met kaartjes uitzoeken en babykamer inrichten! Liefs Chantal

huh? is dat alitjd dat je al een prik ervoor krijgt? heb ook de negatieve bloedgroep, mijn man positief. Ze hebben vorige week bloed afgenomen om te kijken welke bloedgroep de kleine heeft. maar ik dacht dat ze dat bij de geboorte pas zeker weten en je dan pas een spuit krijgt?
blijkbaar een hele fijne in je bil of bovenbeen.. ieuwww

Hi,
Je wordt voor week 20 1 x getest. Hieruit blijkt of je een bepaald risico loopt. Vervolgens wordt er bloed afgenomen met 27 weken om de bloedgroep van de baby te bepalen. Als jij min hebt en je kind plus Dan krijg je in week 30 een prik. Dat je na de geboorte ook n prik krijgt wist ik niet want dat heeft de vlk me nog niet verteld. Alle voorgaande stappen weet ik zeker want die heb ik zelf net doorlopen.
Dat houden ze wel strak in de gaten.

Fijn weekend!

@mama.in.spe
Tegenwoordig kunnen ze nu zien welke bloedgroep je kleine heeft.
Deze prik is preventief en die prik bij de bevalling moet sowieso.
Ik weet ook niet precies hoe en wat. Als ze zeggen dat ik nu ook een spuit moet, dan luister ik daar maar braaf naar, haha.
Enne idd in de been of bil, au!!!

Hallo ! ook ik ben rhesus negatief. Vandaag bloed geprikt en over drie weken de uitslag...jammer dat wachten. Hoe is het bloed bij jullie geprikt ?
Ze hadden tegen mij gezegd dat ik een echo zou krijgen en dat ze tijdens de echo met een naald bloed uit de navel streng gingen halen. Kom ik daar vanmorgen (met toch wel knikkende knieen) blijkt dat ze gewoon mijn bloed prikken (in de arm) en dat ze daaruit de bloedgroep van mijn zoon kunnen halen...!

Op zich was ik blij mee met deze methode maar zo jammer dat ik een heel weekend toch wel in spanning heb gezeten voor niks.

die prik na de bevalling heb ik ook gehad na mn eerste bevallen in mn been maar die werkt al niet meer en is niet meer van toepassing nu , zeggen ze

Voor de rest gaan we er maar van uit dat alles goed komt !

gr Andrea

Terug
Bovenaan