Tijdstip fruithapje

<p>hoi mama's!</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 5 maand oud. Begin september zijn we begonnen met groentehapjes. Dit gaat erg goed, hij vindt het erg lekker en eet al zo 1/3 van bijv een potje op. Groentje hapje doen we nu rond 18u, omdat we dan zelf ook eten. Daarna gaat hij spelen en krijgt hij rond 19u de fles en gaat daarna slapen.</p><p>Nu willen we ook gaan starten met fruithapjes, maar ik zit nog te twijfelen over de tijd. Veelal zie ik dat er rond 9u fruithapjes worden gedaan, maar dan zou ik hem hiervoor wakker moeten maken of doen als hij tussen zijn slaapcyclussen even wakker wordt. Dit heb ik vandaag geprobeerd, maar hij komt dan vaak weer moeilijk in slaap en dan is het vaak alweer tijd voor de fles van 11u.</p><p>Hij is nu ongeveer 1u en 15 min wakker, max. 1,5 uur.</p><p>Hij is een makkelijke slaper en slaapt vaak tot de volgende voeding.</p><p> </p><p>Iemand tips hiervoor? Of is het handiger om het hapje te doen net voor de fles van 11u?</p><p> </p><p>Ons dagschema ziet er nu ongeveer zo uit:</p><p>7.00/7.30 fles 210+7</p><p>11.00 fles 180+6</p><p>15.00 fles 180+6</p><p>18.00/18.15 groentehapje</p><p>19.00 fles 210+7</p>

Ik heb een beetje hetzelfde. Het is soms echt aanklooien met al die eet momenten en slaapjes. Mijn dochter is nu dan 7,5 maand. Eerst gaf ik het fruithapje na haar ochtend slaapje, maar dan kwam meteen de fles van 11u er achteraan. En nu ook nog brood. Dus dat vond ik teveel eetmomenten in een uur. Nu geef ik fruit voor het ochtend slaapje. Om 7 uur krijgt ze de fles, om 8.30u fruit en om 9 u gaat ze weer slapen. Meestal 1,5 uur. Soms langer soms korter. Kan ik daarna rustig de 2e fles en brood geven. Maar ook dat is op dit moment weer even zoeken naar de juiste weg haha. 
Ik zou hem sowieso niet wakker maken voor fruit. Dan gewoon voor of na zijn slaapje. Even uitproberen wat het beste werkt voor jullie 

Maak je op het begin nog maar niet te druk om het tijdstip hoor, dat schuift toch regelmatig weer heb ik gemerkt.. Ik zou een moment kiezen dat je baby tevreden is, dus nog niet moe en niet extreem hongerig. Ik heb zelf op het begin het fruithapje steeds rond 12.00 gegeven, dan was ons zoontje bijgekomen van de fles van 11.00 maar nog niet moe. Inmiddels is zijn schema alweer helemaal veranderd, en krijgt hij meestal rond 9.30 zijn fruit...

Ik zou rond 11 uur fruit geven. Met 5 maanden zal het niet heel veel zijn wat hij eet. Dan rond 12 uur nog een klein flesje en voor de rest het aanhouden zoals je al doet

Ik vond het ook een gepruts toen die fles van 15.00 u er nog was. Ik zou hem er zeker niet voor wakker maken in elk geval. Misschien kun je het fruit geven om 11 u en dan z'n fles wat later, rond een uur of 12?

Terug
Bovenaan