<p>hoi mama's!</p><p>Ik heb een zoontje van bijna 5 maand oud. Begin september zijn we begonnen met groentehapjes. Dit gaat erg goed, hij vindt het erg lekker en eet al zo 1/3 van bijv een potje op. Groentje hapje doen we nu rond 18u, omdat we dan zelf ook eten. Daarna gaat hij spelen en krijgt hij rond 19u de fles en gaat daarna slapen.</p><p>Nu willen we ook gaan starten met fruithapjes, maar ik zit nog te twijfelen over de tijd. Veelal zie ik dat er rond 9u fruithapjes worden gedaan, maar dan zou ik hem hiervoor wakker moeten maken of doen als hij tussen zijn slaapcyclussen even wakker wordt. Dit heb ik vandaag geprobeerd, maar hij komt dan vaak weer moeilijk in slaap en dan is het vaak alweer tijd voor de fles van 11u.</p><p>Hij is nu ongeveer 1u en 15 min wakker, max. 1,5 uur.</p><p>Hij is een makkelijke slaper en slaapt vaak tot de volgende voeding.</p><p> </p><p>Iemand tips hiervoor? Of is het handiger om het hapje te doen net voor de fles van 11u?</p><p> </p><p>Ons dagschema ziet er nu ongeveer zo uit:</p><p>7.00/7.30 fles 210+7</p><p>11.00 fles 180+6</p><p>15.00 fles 180+6</p><p>18.00/18.15 groentehapje</p><p>19.00 fles 210+7</p>