tijdstip fruithapje

Welke voeding kun je het beste door een fruithapje vervangen. Ik wil het gaan proberen met een fruithapje.
Is het beter om het 's middags of 's avonds te doen?

En als ik straks ook nog een groente hapje ga toevoegen?

Bedankt.
Denise
 
Hoi Denise, een fruithapje is er niet om een voeding te vervangen. Het is gewoon een extraatje... Met het groentehapje is het anders, die gaat wel een fles vervangen. Maar ik weet niet hoe oud jou kindje is? Je begint meestal met 4 maanden met een fruithapje en dan met een maand of 6 met groente. Groetjes...
 
Toen Akim 4 maanden werd was dat inderdaad een extraatje. Toen hij 6 maanden was, verving het fruithapje en de maaltijd wel 1 flesje. We gaven hem erst rond 16.00 uur een fles. Nu geven we hem om 15.30 uur fruit en om 17.30 uur zijn maaltijdje. Ik weet niethoe oud jullie kleintje is?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes
 
Het is idd zo dat de hapjes in het begin nog echt bijvoeding zijn. Je kan het al vanaf 4 mnd. geven maar aangeraden wordt vanaf 6 mnd. ivm eventuele allergie-ontwikkeling. In het begin geef je dus ook echt nog maar een paar lepeltjes. Je zal merken als je weer een paar maanden verder bent dat je langzaamaan een voeding laat vervallen als je allerlei dingen extra gaat geven maar dat zal nu nog echt niet het geval zijn. Flesvoeding blijft voorlopig nog echt de belangrijkste maaltijd voor je kleintje.
Ikzelf ben bij Mischa begonnen om aan het einde van de ochtend (net na z'n slaapje) fruithap te geven, nu ik er ook brood bijgeef verschuift dit tijdstip weer.

Groetjes Rebecca
 
Hallo Denise,

Om goed in de gaten te kunnen houden of je kindje allergisch reageert op een bepaalde fruitsoort, kan je het beter in de ochtend geven. Dan zit je ook niet met evt. gehuil 's avonds. Bovendien zijn babytjes 's ochtends rustiger, dus kan het makkelijker wennen aan nieuwe smaken.
Het is inderdaad geen vervanging van een melkvoeding. Zelf geef ik borstvoeding en in het begin gaf ik een beetje fruithap voor de voeding en daarna kon hij drinken totdat hij weer genoeg binnen had.

Fruit vinden de meeste babys heel lekker. Het is zo leuk om je kindje zo te zien genieten.

Groente is wat meer wennen, maar als het eenmaal is gewend, vliegt het naar binnen (waarschijnlijk). Dat kan je dan aan het begin van de middag geven. Als het eenmaal is gewend, geef je het wanneer je zelf eet. Gezellig samen eten.

Veel succes en plezier!
Carolien
 
Allemaal bdankt voor jullie reacties met adviezen en tips. Ik heb er veel aan.

Mijn dochtertje is nu 3,5 mnd oud.
Omdat ze naar het KDV gaat probeer ik een tijdstip te vinden zodat ik het zelf kan geven (voorlopig)
Ik ga het weekend eens experimenteren met een hapje.
Groet
 
Terug
Bovenaan