Tijdstip groentehap

A

Anoniem

Guest
Hallo,

We zijn sinds anderhalve week bezig met groentehap. Maar ik twijfel over het tijdstip. Er werd me gezegd dat ik het best kon beginnen tussen 2 voedingen in. Zo rond 16.00 uur krijgt ze wat en dan rond 19.30 uur. Dus zo rond 17.15 uur krijgt ze een paar hapjes groente. Maar ze zit dan volgens mij nog echt vol. Vanavond had ze bruine bonen met appeltjes. Ze lustte het wel, maar na 4 hapjes hoefde ze niet meer. Tot wanneer is dat dat je het tussen 2 voedingen in moet geven en wanneer mag je het voor een voeding gaan geven? Wat zijn jullie ervaringen?

Wilmi

hoi,

ze raden idd aan om het heel rustig aan op te bouwen, maar mijn zoontje luste het ook graag maar zat ook nog vol van de voeding, dus toen hebben we er gelijk een voeding vanaf gehaald, en dat ging goed, bij mijn dochtertje hebben we er een paar weken over gedaan, maar die luste het allemaal niet zo graag,

groetjes susanne

Hoi,

Ik heb de groentehap gelijk gegeven op het tijdstip van de (toen nog) vierde fles. Eerst haar hapje en daarna net zoveel flesje als ze wilde hebben. Zo kon ze langzaam aan de groentehap wennen en had ik niet nóg een voeding erbij. Werkte hier perfect. Na een week hebben we de fles helemaal kunnen laten vallen.

Groetjes, KT

Hey!!!

Ik denk dat iedereen dit heeft!!! haha...
Ik doe het ook tussen 2 voedingen door:

15.00   fles 210+7 scheppies
17.00   half potje groente 6mnd
19.00 fles 210+7 scheppies

De fles van 15u gaat meestal niet helemaal leeg maar de rest wel! Je moet je eigen ritme een btje vinden,wat het beste is voor jou en je kindje!!

Suc6 ermee!!!

x memke

Ik deed hetzelfde als KT.
Eerst een paar hapjes groenten voor de 4-de fles en daarna een hele fles aanbieden en kijken wat Teun nog luste. (was vaak toch de hele fles haha)

Groetjes Mikkie.

Hallo,
Mijn kleine meid krijgt om vier uur haar groentehap. Wij zijn ook begonnen met eerst groente en daarna nog aan de borst. Dit heb ik volgehouden tot ze een volledige warme maaltijd at (zo'n 150-200 gram). Op dat moment zijn we gestopt met het geven van borstvoeding na de groentehap.
Nu zijn we begonnen met brood tussen de middag. Dit doen we op dezelfde manier. Op het moment dat ze goed brood gaat eten, gaat de borstvoeding eraf en krijgt ze een bekertje opvolgmelk.

Petra, mama van Tessa (03.10.2006)

Terug
Bovenaan