Tijdstip laatste avondvoeding en doorslapen?!

A

Anoniem

Guest
Dag,

Ik geef Maaike borstvoeding (op verzoek) ,maar zit nu met het volgende vraagje.
Na de eerste 6 weken 's nachts behoorlijk gespookt te hebben, heeft Maaike sinds kort bedacht dat 's nachts slapen eigenlijk toch wel handiger is ;-)
Nu heeft ze dus een paar nachten blokjes van 5 gemaakt en gisteren zelfs een blokje van 7!!!! uur. Heerlijk!!!

Wat ik me nu afvraag is het volgende: omdat ik op verzoek voed, wisselen de tijden van de voedingen nog weleens. Gisteren heeft ze dus een voeding rond 20.00 uur gehad en daarop heeft ze het dus tot 3.00 uur volgehouden.
Nu zou ik het zelf natuurlijk veel prettiger vinden als dat blokje van 7 uur slapen wat verschuift. Bijvoorbeeld een laatste avondvoeding rond 23.30-0.00 uur en dan heerlijk doorslapen tot de volgende ochtend...

Hoe doen jullie dat? Maken jullie zoon/dochter wakker voor een laatste voeding en zoja, op welk tijdstip? Maaike zit nu trouwens op 6 voedingen per 24 uur (dus incl. een nachtvoeding)...

Groet, Juul

hey maaike

ik zou de voeding van 20:00 wat minder geven dat ze dus niet helemaal vol zit meestal weet je ook wel hoe lang de borstvoeding duurd als je die geeft   dus stop wat eerder

probeer dan om 23:00 dr wakker te maken en dan zichzelf vol laten eten
en zo proberen iedere avond vol te houden dan gaat ze er een ritme in krijgen

groetjes soraya

wij hebben nog geen vaste tijden voor de voeding omdat ryan de ene keer na 3,5 uur komt en de andere keer bijv. na 4 uur pas.. maar de laatste voeding voor de nacht doen wij 1 theelepeltje nutrix bij de fles

van het zh heb ik geleerd dat je je kindje overdag wakker moet maken na max 4 uur en alleen in de nacht door laten slapen tot max. 6 uur.. dus wij maken ryan altijd wakker voor zn laatste voeding als hij zelf niet al komt..

ryan is nu 5.5 week

hai Juul
onze Roef is nu ruim drie weken en maakte ook het langste "rondje" van 20.00 tot ergens rond twee uur. Ik voed hem ook op verzoek, dwz: ik rek het nooit als hij honger heeft. Maar ik maak hem wel eerder wakker als dat voor het avondschema beter uitkomt!! Dus de voeding laat in de middag vervroeg ik iets, waardoor hij vroeg op de avond, 19.00, krijgt, en dan maak ik hem rond 22.30 wakker voor de laatste voeding.
En dan maar hopen dat ie het zo lang mogelijk vol houdt...
Tot dusver schommelt de nachtvoeding tussen de 3.00 en 5.00, dus we mogen niet klagen. Overigens zou Roef het echt helemaal niks vinden als ik hem om 19.00 minder lang zou voeden. Daar zou hij heel ontevreden over zijn, met als gevolg slecht inslapen. Dat zou ik dus niet doen, vroeg op de avond korter voeden. maar dus wel sleutelen aan de voedingstijden.
Hopelijk heb je er wat aan, groetjes Annemarie

Lotus krijgt de fles maar wel op verzoek. Ik maak haar wel wakker voor de late voeding aangezien ze de neiging heeft om door te slapen. Maar ook dan heb ik geen vast tijdstip, meestal ergens tussen 21.00 en 23.30. Als ze na 21.00 de fles heeft gehad, laat ik haar slapen. Ze slaapt namelijk al erg goed, 8-9 uur redt ze meestal wel. Vannacht bijvoorbeeld 21.00 de fles en vanmorgen om 5.00. En meteen weer gaan slapen, ik ga haar zo maar eens wakker maken....
Overigens mag Lotus wel al zo lang slapen omdat ze al 5 1/2 kilo is. Maar lichtere kindjes moeten vaker worden gevoed!
Ongelooflijk hoor, hoeveel mazzel we hebben met onze slaapkoppen. Onze oudste was en is ook al zo makkelijk...

Groetjes,
Gyöngy

Terug
Bovenaan