Tijdstip ovulatietest

Op welk tijdstip doen jullie je ovulatietest? Wij proberen zwanger te worden d.m.v. IUI met donorzaad dus hebben iedere cyclus 1 poging.

Nu deed ik de test steeds voor ik naar mijn werk ging, rond 7 uur, maar lees ik ook dat bij veel vrouwen de LH-piek pas later in de ochtend op gang komt, wat zou kunnen betekenen dat de LH-piek die ik meet wellicht al de dag ervoor begonnen is.

Aangezien de IUI steeds de dag na de positieve ovulatietest is, wil ik er graag op tijd bij zijn met meten, dus twijfel ik of niet op een later moment moet gaan testen, bijvoorbeeld om 10 uur. Dit is natuurlijk alleen wat lastiger omdat ik dan niet altijd thuis kan testen. Ik kan tussen 10 en 12 naar het ziekenhuis bellen voor een afspraak voor de IUI na een positieve test.

Benieuwd hoe jullie hierover denken :)

Toen wij IUI deden testte ik altijd om 8 uur sochtens en rond 6 uur savonds (ik moest 2 keer per dag testen van het ziekenhuis)  Sochtens moest van ons ziekenhuis wel met tweede urine zijn. Dus ik had dan om 6 uur wekker, dan ging ik plassen en slokje water drinken (niet te veel want je wilt niet hele lichte urine om mee te testen) en dan om 8 uur weer plassen en daarmee testen.
Eind van de middag dronk ik altijd nog maar weinig in de testperiode, ging ik om 4 uur voor de laatste keer plassen zodat ik om 6 uur ook 'goede' urine had om mee te testen.
Ik heb hiermee zowel sochtens als savonds positieve testen gehad, dus ga er van uit dat deze methode goed was. 

heel veel succes!! Hopelijk heeft de IUI een mooi resultaat ?

Moet jij trouwens 1 of 2 keer testen van het ziekenhuis per dag? Als dat maar 1 keer is kun je ook die paarse testen van clear blue gebruiken. Die moeten juist met de eerste urine op een dag (volgens mij enige testen die dat hebben) en die meer dan de stijging van het hormoon. 
ze zijn alleen wel prijzig.

Ik heb geen IUI behandelingen maar gebruik wel ovulatietesten. Ik had er onderzoek naar gedaan en ik las overal dat tussen 11.00 en 15.00 uur testen het meest betrouwbare resultaat geeft mits je niet te veel drinkt ervoor (natuurlijk ook niet te weinig anders heb je onvoldoende voor de test).
Ik zag mijn piek aankomen. Elke keer lichte streepjes, dan een donkerder streepje en de dag erna een donkere streep. Als dit bij jou ook zo is zie je 1 dag eerder dat je piek er aan komt.

@Jongpam welke testen gebruik jij? Ik gebruik die roze van Clearblue en deze geeft enkel een smiley als de test positief is.

Terug
Bovenaan