Tijdstip ovulatietesten???

A

Anoniem

Guest
Nog een vraagje hoor,
Ik heb ovulatietesten in huis gehaald en ga vanaf vandaag proberen.
Maar er zijn nogal wat regels bij die testen
- geen ochtendurine
- best tussen 10.00-12.00 uur
- van tevoren 4 uur niet plassen
- elke dag op zelfde tijdstip testen

Ik weet niet of me dat gaat lukken hoor ook ivm mijn werk.
Aan de andere kant heb ik die testen natuurlijk niet voor niks gekocht. Als ik me niet aan de regels houd en als dat betekent dat het dan niet werkt, schiet ik er nog niets mee op.
Hoe doen jullie dat? Houden jullie je allemaal netjes aan deze regels?

Hoi olivia

Ik heb deze maand en drie maanden geleden ook ovulatietesten gebruikt
En daarbij heb ik gewoon ochtendurine gedaan omdat ik niet op me werk ga testen.
Het kan geen kwaad om ochtend urine te gebruiken .
Ik zelf heb keurig mijn positieve dag gevonden en dat klopte ook .
Dit kon ik merken aan me temp die 2 dagen later steeg.
Je moet alleen goed opletten naar de tijdstip van ovulatie bij de enne is het 24 tot en met 36 uur en bij sommige andere is het pas dat je ei na 48 uur komt.
En je moet ff kijken wanneer je moet beginnen want sommige beginnen te laat en andere te vroeg.
Ik zelf heb een cyclus tussen de 30/34 dagen en had me ei op dag 20.
O en je ei kan elke maad op een andere dag komen.
veel succes

groetjes steenbokje

Ha Steenbokje,

Bedankt hoor,
Ik zag dat ik verkeerd gekeken heb; het best tussen 10.00 en 22.00 uur
Dus ik doe t nu telkens ergens rondom 18.00uur
Alleen dat 4 uur niet plassen van tevoren is wel lastig hoor
Vanmiddag nog op mn werk om half 5 moest ik naar de wc, nergens over nagedacht, zit ik daar, denk ik: shit, ik mocht niet!! Nu dus pas om half 9.
Maar elke dag om hetzelfde tijdstip gaat dan dus ook niet lukken...

Gr Olivia

Nu zoiets raars!! Heeft iemand ervaring met de testen van Matcare?

Ik had vanmorgen diezelfde enorme steek rechts onderin waar ik twee maanden geleden van dacht: da's vast mn eisprong of in ieder geval dat ie er aan zit te komen. Dus ik vanmiddag weer testen met die ovulatietesten, nog steeds negatief!!! Ben al sinds woensdag aan t testen of zou ik juist te laat begonnen zijn??

hmm als ik dit zo lees is dit dus niks voor mij, al die regels nlukken mij echt niet.
Ik plas zelf 's nacht om de 4 uur haha!

Liefs Jessy

ik denk dat het bij iedereen verschillend is. Ik ging mn eerst ovulatietesten reeks ook met ochtendurine doen, omdat ik ook met die tijden zat. dat werkte dus niet bij mij, want kreeg geen resultaat te zien.
Nu test ik eind van de middag of begin van de avond, dat werkt dus beter voor mij, zie nu positieve testen.
Ik ben een beetje gaan zoeken op internet en kwam erachter dat het LH hormoon waar je dus op test, in de loop van de dag aangemaakt word. Vandaar dat met ochtendurine testen niet bij iedereen werkt, blijkbaar maakt het hormoon bij de een sneller aan dan bij de ander.
Niet plassen en niet drinken is lastig, wat ik meestal doe, is bij de lunch 1 glas drinken en dan nog 1 keer plassen en dan niet meer, dan gaat het goed.
Is niet makkelijk, maar wel te doen hoor!

Terug
Bovenaan