Tijdstip tandenpoetsen

<p>Hoi hoi</p><p>Mijn kleine meisje van 9 maanden heeft eindelijk haar eerste tandje! Jeej..</p><p>Alleen nu moeten we gaan poetsen. Nu zeggen ze dat je het beste 's avonds voor het slapen gaan kan poetsen omdat ze dan voorlopig niet eten.</p><p>Ik voed mijn meisje nog fijn in slaap dus dat gaat voor ons niet op. En ik ga haar niet nog wakker maken om te poetsen daarna.</p><p>Wanneer is dan de beste tijd?</p><p>Groetjes Mij</p>
 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn kindje maar dan met borstvoeding. Ik poets zijn tanden voordat hij zijn laatste voeding krijgt. Dan zijn iig de etensresten van de dag weg. Er zitten in flesvoeding wel meer suikers dan in borstvoeding maar als ze nog zo klein is en het om 1 tandje gaat zou ik me er niet te druk om maken hoor!
 
Wij doen het inderdaad rond 7 uur en dan 's ochtends nog een keer.
Ook ik geef borstvoeding maar voor ons werkt het zo!
 
Ik neem aan dat je kindje ook al brood en fruit etc eet? Als je in de ochtend poetst dan kan dat tijdens de nacht dus wel allemaal op haar gebit inwerken. Dan zou ik eerder kiezen voor 's avonds, ookal volgt er daarna nog een voeding. 
 
Ik poets de tanden 2 keer per dag, vanaf de eerste tand. In de ochtend doen we dat samen op de badkamer: ik poets mijn tanden en dochterlief de hare. In het begin beet ze wat op de borstel, maar hey...dat komt vanzelf goed. En in de avond voor het slapen gaan, op het moment dat ik haar op de badkamer even opfris voor ik de pyjama aandoe. Dan poets ik haar tanden goed.
Ik vind het fijn dat ik dat vanaf de start zo heb gedaan. Ze is nu 2 jaar...en het geeft lekker ritme.
 
Gewoon doen zodra je haar klaar maakt voor het slapengaan. Zo hebben wij het ook altijd gedaan. Tot 1 jaar heeft hij nog flesvoeding gehad en na 1 jaar gewone melk en toen hij nog ouder was een klein beetje thee. Hoort niet zo volgens het boekje, maar ik wilde ook niet helemaal ontspannen een boekje lezen met wat drinken en daarna weer tanden gaan poetsen. Dus het was gewoon maar zo. 
Mijn zoontje is nu 20 maanden en drinkt al een tijdje niks meer voor het slapengaan, dus na het tandenpoetsen krijgt hij nu niks meer. Hooguit een slokje water als hij echt dorst heeft. Hij heeft een prachtig mooi en gezond wit gebit. 
Dus ik zou zeggen, doe zoals bij jullie past en als je dus daarna nog een slaapvoeding geeft, dan is dat maar zo ? 
 
Ik heb hier pas over gelezen, er is onderzoek naar gedaan.

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/179-tandjes-poetsen

Je kan dus prima eerst tandenpoetsen en dan voeden!
 
Terug
Bovenaan