tijdstip

Mijn dochtertje is over 2,5 week 6 maanden oud en moet dan officieel 's middags een warme maaltijd ipv een flesje melk. Nu wil zij 's midags persé haar flesje voordat ik er een groentehapje in krijg. Ze is niet rustig voordat ze het flesje krijgt. Ik zie dus wel een beetje tegen het wegvallen van die middagfles op. Moet dit echt precies met 6 maanden of mag het bv ook met 6,5 maand. Hoeveel geef je eigenlijk van die warme maatijd. Ik kan het zelf maken en dan weet ik het ongeveer wel, maar als je een potje koopt, geef je dan een heel potje?

Wanneer geef je trouwens bv thee, water of diksap? En doe je dat in haar flesje of al in een tuitbeker, of is dat nog veel te vroeg?
Bedankt!
groetjes, Cindy
 
Hoi Cindy,

Je zou 's middags een boterhammetje kunnen geven en een fles melk erna misschien dat dat beter gaat en zo kun je die fles dan langzaam laten vallen omdat ze dan steeds minder daarvan drinkt. En je mag de warme maaltijd ook gewoon 's avonds geven (of eet je 's middags zelf ook warm?) en dat hoeft niet persé zodra ze 6 maanden is.
Ik heb als je iets verder naar beneden scrollt een heel schema voor kindjes van 6 maanden geschreven bij Kaya dus misschien dat je daar eens kunt kijken daar heb je vast wat aan. Succes ermee!
Groetjes Daantje (RJ 3 & Davey 5 mnd)
 
Brood is pas vanaf 7 maanden. De hoeveelheid moet je opbouwen. De 6 maanden potjes vinden ze over het algemeen wel lekkerder dan de eerdere potjes. Je kunt beginnen het tussendoor te geven en de fles dus op te schuiven. Het is wel even puzzelen en meten. De fles laat je dus niet meteen vervallen. Je zou ook iets minder in de fles kunnen doen en er zo naartoe werken. Wij hebben pas na 7 maanden een fles laten vallen, omdat er toen ook nog brood bij kwam en yoghurt/biogarde als toetje na de groente. Toen zijn we in korte tijd van 5 naar 3 flessen gegaan.
Diksap of thee kun je altijd aanbieden. Onze zoon vond het eerst heel vies, maar nu hij minder flessen krijgt en het zelf uit een tuitbekertje (zonder antilek, want dat snapt hij nog niet) vindt hij het geweldig. (nou ja, 100 cc per dag)

Succes!
 
Hoi Cindy,

Niets moet hoor.

Tot een jaar is flesvoeding het belangrijkste wat ze nodig hebben. En is alles wat ze extra binnen krijgen (groente, fruit, brood, pap, sap enz) bijvoeding pas vanaf een jaar is het echt belangrijk.

Je begint met een paar hapjes groente of fruit en dat bouw je langzaam op en je zal merken dat ze op een gegeven moment zelf aangeeft dat het goed is en dat ze de fles niet meer wil. Maar zolang kan het echt geen kwaad.

Eet ze
 
Terug
Bovenaan