Tijgerbalsem

Hoi medezwangeren

Mag je dit nou wel opsmeren als je zwanger ben of niet. Bij de drogist zeggen ze van niet, alleen op doktersadvies. Maar heb erg last van mij rug en nek, en kan pas volgende week naar fysio, dacht misschien verzacht het alvast een beetje. Weet geen houding meer aan te nemen. En als ik mijn vriend laat masseren, op dat moment erg fijn, maar volgende dag nog meer last :-(

Ik hoop op een reactie.

Gr. Nancy

29wk, 2dgn zwanger
 
Hallo,

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik ergens eens gelezen dat je geen tijgerbalsem mag gebruiken, maar voor de zekerheid zou je het bij de apotheker of aan de huisarts(assistent) vragen.
Ik vind het wel logisch als het niet mag, omdat het via de huid in je bloedbaan trekt en via je bloed weer bij je baby kan komen. Dus als ik jou was zou ik het niet doen. Misschien een warme kruik of onder een warme douche of in een warm bad.

groetjes kirsten
40w1d
 
Hai, ik heb het tijdens mijn hele zwangerschap gebruikt, geen idee dat het niet zou mogen. Het is al zo'n oud middel, en ook bij mij hielp het goed. Ik geloof niet dat het direct in de bloedbaan komt, volgens mij is je huid juist een bescherming, de meeste  zalfjes tegen rimpels en striae helpen ook niet echt omdat ze niet veel dieper komen dan de opperhuid. Mijn baby is in ieder geval geheel in orde! Groetjes, Ier.
 
Hoi Nancy,

Ik weet zeker dat het wel mag. In mijn vorige zwangerschap heb ik het veel gebruikt en heb het hier met de ha over gehad en hij vertelde me dat het geen kwaad kon.

Groetjes, Ank
mv. Norah 21 maart 2005
en Frummel 10-06-06
 
Tijgerbalsem trekt absoluut niet vanuit de huid in je bloedbaan hoor!

Wat het wel doet is dat het de doorbloeding op de ingesmeerde plek bevordert. Wat inhoudt dat veel bloed naar die plek trekt, en wat daarheen gaat gaat dus niet naar je kindje. Dat is volgens mij de reden dat je het beter niet kunt gebruiken.

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan