Tijn is geboren!!

Daar is 'ie dan; onze zoon Tijn!!
11 dagen na de uitgerekende datum is op 27-08-08 onze zoon geboren.
's Morgens om 10.15 zijn de vliezen gebroken (geprikt). Ongeveer anderhalf uur later begonnen de weeen op te komen. Omdat mijn eerste bevalling wel bijna 2 dagen/nachten duurde, dacht ik ook nu weer dat het niet zo snel zou gaan.
Om 13.30 uur toch maar mijn man gebeld, dat hij naar huis zou komen. Toen hij er om 14 uur was, had ik inmiddels heftige weeen om de 3 a 4 minuten. De verloskundige gebeld, zij was er om 14.30. Ik had toen 5 cm ontsluiting.
De verloskundige dacht dat het nog wel eens snel kon gaan, en zei dat wanneer ik in het ziekenhuis wilde bevallen we NU weg moesten gaan. Ik dacht nog; zo snel zal het wel niet gaan. Toch ons boeltje gepakt, en ik bij de verloskundige in de auto, en mijn man in zijn auto achter ons aan.
Tjonge, wat was dat een heftig ritje! Met weeen in een auto zitten; ik raad het niemand aan. De weeen werden nog krachtiger, en het koste me veel moeite om ze op te vangen al zittend.
Om 15 u waren we bij het ziekenhuis. Opgelucht dat ik eindelijk uit de auto kwam, tot ik uit de auto stapte en ontzettende persdrang kreeg.  Ik was echt even de bang dat de baby er zo uit kwam!! Zo voelde het althans...
Snel met de rolstoel naar een van de verloskamers gereden; daar aangekomen bleek ik inderdaad al volledige ontsluiting te hebben. Na ongeveer 3 persweeen is onze zoon geboren, om 15.12 uur.
Echt supersnel dus...   en net op tijd! Achteraf had het misschien beter thuis gekund, had ik me dit dramatische autoritje kunnen besparen. Maar ja; ik had ook nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.
Tijn is een prachtig mooi ventje! Hij woog 3919 gram, en is 52 cm lang.
Hij ligt nu heerlijk naast me in bed. Ik ga hem zo voeden en dan lekker slapen...

Tot en met woensdag hebben we kraamhulp, dus hopelijk nog een goede week voor de boeg, waarin we ons lekker laten verwennen!!
Voor iedereen die nog 'moet' heel veel succes, en alle mama's : lekker genieten!

Veel liefs Margreet

Gefeliciteerd!!! Super dat de bevalling zo snel is gegaan, ten opzichte van de vorige. En nu lekker genieten en je laten verwennen in die 1e kraamweek!

Jacoline.

hee Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon....inderdaad net op tijd op de verloskamers zeg...
geniet lekker van het weer en de kraamtijd en we willen natuurlijk wel een foto zien van 1 van de weinige jongens op het augustus forum hihi

Groetjes Veronique mv Daniëlle (27-6-6) en Janneke (8-8-8)

Van Harte Gefeliciteerd! Laat je lekker verwennen en geniet van je kraamtijd!
En zeker geen aanrader om met heftige weeën in de auto te zitten. Maar nu ben je weer lekker thuis met je kleine ventje en mag je genieten.

Groetjes,
Susan (mv tijs 2-8-06 en Stef 29-7-08)

Terug
Bovenaan