Tik op de vingers ?!?!?

He meiden,

De titel zegt het eigenlijk al, wat vinden jullie ?
IK persoonlijk doe het nooit ( mijn man ook niet) , maar in mijn omgeving zie ik het wel. En ik moet zeggen...die kinderen luisteren naar mijn idee wel beter :)
Het gaat zo tegen mijn gevoel in om haar pijn te doen ( ik heb het bij de jongens trouwens ook nooit gedaan )
Zelf ben ik ook echt nooit geslagen, misschien speelt dat ook mee.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de zgn. pedagogische tik.

Liefs, Sophie
PS het gaat mij niet om goed / fout, iedereen gaat hier volgens mij naar beste kunnen met de kids om.

Hey hey,

Ik persoonlijk ben er geen voorstander van ik vind dat een tik geen oplossing is en ik hou er gewoon niet van.
Maar goed dat is natuurlijk mijn mening.
Ik denk niet eens dat ik het kan een tik geven.
Ik ben meer van het uitleggen waarom iets niet mag of als Nynke iets doet want niet mag.
En ik moet zeggen ze luistert erg goed.

Liefs Zonnetje

Hoi Sophie,

Hier word soms wel een tik(je!) op de vingers gegeven.
Als ik iets tegen Daniel heb gezegd dat hij niet aan mag komen (heb echt bijna alles weggehaald) en ik moet dat meer dan een paar keer zeggen en hij heeft er ook al straf voor gehad (op het kleedje in de hoek) en hij doet het gewoon weer... dan krijgt hij van ons een tik op zijn vingers.
Niet dat het zeer moet doen maar wel als waarschuwing dat we het nu echt zat zijn.

Alleen blijven waarschuwen werkt bij Daniel gewoon niet.

Liefs marina

heyhey

nou, ik kan je vertellen dat t hier absoluut niet werkt.
ook ik heb het een heel korte periode gedaan.
ze lachtte me gewoon vierkant uit!!!!!!!!!!!!!!!!!

hier werkt de hoek nog steeds het beste.
ook nathalia is zoals daniel hoor, dat ze het gewoon nog een keer doet, als ze al straf heeft gehad.
nou, dan gaat ze bij ons dus weer de hoek in. net zo lang totdat ze het snapt.
een tikje werkt hier echt niet en moet ook zeggen dat ik me er zelf ook niet goed bij voelde, om dat te doen.

liefs, do

Ik geef haar geen tik maar hou wel eens stevig haar armpje vast als ze echt niet van ophouden weet. Werkt niet supergoed vind ik, mevrouw is nogal oostindisch doof op die momenten.

haha die oostindische doofheid is hier ook wel bekend jah, hem even vasthouden dat hij je wel aan moet kijken i.p.v. het gewoon zo te zeggen is hier ook wel belangrijk anders reageert hij al helemaal niet.

Hij zit zo lief te spelen nu, hele verhaaltjes voor te lezen aan zn beer met allerlei boekjes en gaat hij (net als ik altijd doe hihi) van alles voor zn beertje aanwijzen, echt zo schattig!!

Liefs Marina

Terug
Bovenaan