Tillen???Ik zag dt toevallig op internet

Ik vroeg me af of dit echt allemaal niet mag (zie kopie van stukje dat ik op internet las van arbo advies) Niet teveel natuurlijk maar zo extreem??
Aangezien me zoontje 15 kilo weegt en ik hem toch regelmatig optil en op me knieen, hurken zit etc. om met hem te spelen. Zijn er vrouwen die dit herkennen?


Gr. Nancy


Tillen
Wat mag wel en wat niet?

Tijdens hele zwangerschap: bukken, hurken, knielen zoveel mogelijk voorkomen
Laatste drie maanden zwangerschap: bukken, hurken, knielen en staande voetpedalen bedienen - dagelijks niet meer dan eenmaal per uur
Tijdens zwangerschap en tot drie maanden na bevalling: handmatig tillen van gewichten zoveel mogelijk beperken.
Is tillen toch nodig, dan moet het in ŽŽn handeling te tillen gewicht minder zijn dan tien kilo.
Vanaf de twintigste week van de zwangerschap mag niet vaker dan tien keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild.
Vanaf de dertigste zwangerschapsweek mag niet vaker dan vijf keer per dag niet meer dan vijf kilo worden getild.
Tillen
 
hoi,



wat daar omschreven staat wordt voor mij erg moeilijk , ik werk
namelijk nog 32 uur in de gehandicapten zorg op een groep waar ze veel
hulp nodig hebben. Ik doe de hele tijd niks anders als bukken knielen
en hurken. Ik ben nu 11 w 3 d en merk nu al dat het   toch allemaal
al wat te zwaar wordt dus ik zal binnenkort ook eens moeten kijken wat
ik anders kan doen.



Met een kleine in huis lijkt het me wel lastig want die heeft toch ook
zijn aandacht nodig , maar hoe je daar dan het beste mee om moet gaan
ik heb geen idee.



Ik hoop dat er wat andere zijn die wel tips hebben



liefs leeuwtje

 
Hoi ja lijkt mij ook moeilijk met je werk, ik heb het gevonden op deze site
En ja kan niet opeens me zoontje niet meer uit ze bed tillen :-(


http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.htm#7
 
regels voor op het werk zijn altijd strenger dan die je thuis hanteert. Kijk ook maar eens naar hygiene regels in restaurants en hoe je je eigen keuken bestiert. Ik zou ze gebruiken als een globale richtlijn.

Ik ben zelf nu 35 weken zwanger van ons eerste kindje en ik kan me inmiddels aardig vinden in die arbo regels... Als ik teveel til, dan kan ik 's avonds letterlijk niet meer op mijn benen staan. Dan zak ik er door. Laatst in de supermarkt ben ik zelfs op een kratje gaan zitten, omdat ik niet meer kon staan. Nu heb ik ook wel last van mijn bekken, dus daar ligt ook een deel van de oorzaak.

Maar als je al een kleintje thuis hebt, moet je je nog beter realiseren welke andere zaken er belastend voor je zijn, zodat je in ieder geval je kleintje nog kunt verzorgen.

groejts
greet
 
Nou, dit klinkt wel heel erg raar! Dat je geen zware boodschappen gaat sjouwen lijkt me vanaf een week of 20 logisch. Maar niet hurken of op je knieën zitten? Dat is wel heel erg overdreven.
Sterker nog, bij de yoga heb ik diverse houdingen om weeën op te vangen geleerd op mijn hurken en knieën. Volgens die vrouw zitten wij Europese vrouwen te weinig op de hurken en is de boel van onder daardoor niet soepel en scheuren we in. Nou is dat ook een beetje ver gezocht misschien maar om nou helemaal niet meer zo te zitten?
Als je die regels aanhoud, kan je de hele zwangerschap op een stoel of bank gaan zitten en moet je continue in de gaten gehouden worden. Stel je voor dat je een theelepeltje laat vallen.....

Er  staat een hoop onzin op het internet, dat is mij wel duidelijk!

Jinny
(40+2)
 
Hoi.
Ik ben momenteel 35 weken zwanger en werk normaal in een supermarkt op de vers afdeling en daar doe je de hele dag niks anders dan tillen bukken hurken sjouwen strekken enz...
Je moet gewoon goed op je houding letten en als je iets van laag moet pakken buk dan niet maar ga door je kniene en voorla als het iets zwaars is zoals je zoontje vanuit je knieen en niet vanuit je rug tillen.
Wat ook een handige tip is met je zoontje is om hem te laten springen op het moment dat je hem omhoog hijst waardoor hij een beetje meehelpt als het ware. gewooon 1,2,hup en omhoog maar.
je lijf geeft gelukkig zelf aan wat wel en niet lukt alleen merk je het meestal te laat dus luister extra goed naar wat je lijf zegt.
Groetjes en succesTIna
 
Terug
Bovenaan