Tillen in zwangerschap

Ik word helemaal gestoord van mijn omgeving. Ik weet dat ik zwanger ben, maar ik hoef dan toch niet negen maanden lang verplicht bedrust te houden? Ik weet dat je moet oppassen met tillen. Nu heb ik net boodschappen gedaan. Een kratje van 16,8 kilo (ja, sneu eigenlijk dat ik dat ga meten). Ik til het gewoon uit de auto en breng het naar mijn huis. Volgens mijn buren kan dat niet. Maar.....dat is toch aan mij??? Ik voel toch het beste wat kan en wat niet kan? Ik ben nu 28 weken zwanger. Ik voel me super.Mijn buik groeit goed, maar ik ben vrij lang, dus het zit me nog niet echt in de weg. Dan kan ik toch zelf het beste inschatten wat kan en wat niet kan? En één keer een kratje verplaatsen....daar heeft het kind toch niet onder te lijden??? Het word wat anders als ik dag in, dag uit zware dingen aan het verplaatsen ben. Maar één keertje, omdat mijn man toevallig aan het werk is? Ik ben er gewoon chagrijnig van. Ben toch niet invalide ofzo?? Hebben jullie ook zo'n overbezorgde omgeving??
 
jaaa ik heb zelf ook zoon bezorgde omgeving word er heelemaal gek van want ik moet met alles rustig aan doen ik mag ook amper dingen tillen of dingen doen maar toch doe ik bepaalde dingen nog gewoon hoor zoals vaatwasser uit ruimen in ruimen dwijlen ook dingen tillen en verplaatsen wat ik dus allemaal niet mag op het begin moet je er wel mee uitkijken maar je bent 28 weken dus af en toe keer wat verplaatsen of verschuiven of optillen kan geen kwaad maar moet niet te veel worden dus begrijp precies wat je bedoelt
 
Heel herkenbaar. Mensen die alles maar voor je willen doen of zeggen dat je dingen niet meer moet doen omdat je zwanger bent. Niets is zo vervelend.
Je lichaam kan jou heel goed vertellen wat je wel en niet moet doen en een keertje een kratje boodschappen van de auto in huis tillen is volgens mij helemaal niet schadelijk voor jou of de baby.
Wat je zegt, als je nu elke dag zwaar lichamelijk werk zou doen oke, maar een keertje een kratje... Wat een onzin.
Zwanger zijn is geen ziekte of handicap, terwijl veel mensen je wel zo (willen) behandelen.
 
Herkenbaar en ik heb ook lang geprotesteerd en vooral op mijn werk veel en zwaar getild... Maar.. Nu kan ik dus al twee weken niets van de bekkenpijn. Ik heb geen bewijs maar ik denk dat als ik wat eerder was gaan afbouwen dat het nu beter zou zijn..
17 kilo is dan best veel, misschien daar wat proberen in te doseren, desnoods in twee keer.
De klap kan later komen.. Al weet ik niet of ik het een eventuele volgende keer anders zou doen...

Houd gewoon jezelf in acht en wees ook eerlijk tegen jezelf. Als je er echt (ook 's avonds) geen last van hebt dan kan het prima
 
Ja dat heb ik ook... maar ik ben wel invalide...
Sterkte ermee, laat je niet op de kast jagen, jij voelt zelf je lichaam en wat je wel en niet kan...
Kweet heel goed hoe je je voelt... ik ben 24 en 8 weken zwanger en kom net van de bank af... de mensen in mijn omgeving weten inmiddels dat ik het zelf wel aangeef als het niet gaat, maargoed dit is ok niet vanzelf gegaan en moet ik elke keer weer zeggen dat ik een goed functionerende mond heb die niets mankeerd en dus goed kan aangeven wat ik wel en niet kan! ;)
Geniet nog van je zwangerschap!!

Liefs
 
bij mij is het juist anders om, naja anders om? mijn man en de rest zeggen laat staan doe ik wel, katenbak en konijnen hok mag ik in principe niet verschonen, zwaar tillen mag ik niet doen, liever niet.

maja als me man het niet doet en heb het dan al 20 keer gevraagt of gezegt doe ik het als nog, ik vind zo smerig als de kattenbak en konijnen hok niet optijd verschoont zijn, en konijn is buiten dus daar heb ik binnen niet veel last.
Ik doe dan handschoenen aan, en daarna nopg eens met detol me handen wassen en me mond spoelen, zware dingen ja vraag 10 keer aan me man of hij de fietsen drager van de auto wilde halen want ik moest weg nou ik heb het zelf maar gedaan want hij deed het niet hij vergeet het steeds,

Dus ja meiden dat de andere lopen teklagen en te zeggen niet tillen, gaat bij mij de ene oor in andere oor uit wat ze zeggen.

En als ze zeggen je mag dat niet doen zeg ik stel krat bier zet ik dan voor die persoon zijn voeten neer ook al is het de buurman zeg ik alsjeblieft ik wijs wel waar die hoort te staan, als ze het doen nou makkelijk toch als ze zeggen ja dag doe ik niet zeg je zeur dan niet er is toch niemand die mij nu kan helpen behalve u.

Veel tserkte ermee en laat niet over je heen komen

liefs
 
Tijdens mijn vorige zwangerschap waren wij bezig met een enorme verbouwing (van 2 huizen maakten we één huis). Tijdens mijn zwangerschap heb ik muren weggeslagen, puin afgevoerd, emmers bakstenen het balkon op getrokken met een touw, verhuisdozen gesjouwd, muren, deuren & plinten geschilderd. Tot 4 dagen voor mijn bevalling ben ik doorgegaan. Wanneer ik moe was of voelde dat het kindje ruimte wilde nam ik gewoon even pauze, ging ik een half uurtje heerlijk onderuit. Ik heb een geweldige zwangerschap achter de rug en een gezonde zoon te wereld gebracht. Hij is thuis geboren en had 2x een 10 voor de apgarscore. Je ziet.... het is niet per sé slecht zo nu en dan wat te tillen!
 
Terug
Bovenaan