tillen

Hoi alle aanstaande mama's,

Ik heb even een vraagje. Ik ben nu 6,5 week zwanger. Nu moet ik op mijn werk soms best zware dingen doen. Ik ben verpleegkundige. Gisteren moest ik ook een erg oud dametje van de wc halen en die kreeg ik bijna niet de lucht in, dus dat ging erg zwaar, ook samen met een collega ging dit best zwaar. Kan dit kwaad? Zo moet ik ook vaak met bedden lopen met patienten erin en regelmatig in niet zo prettige houdingen werken.
Ik vroeg me dat zo af of dit kwaad kon ja of nee. Mijn collega's weten het nog niet, dus ze kunnen er ook geen rekening mee houden. Had wel last van mijn rug gisteravond.

Liefs Nikki
 
Hoi Nikki,

Het kan op zich geen kwaad, maar je moet wel goed naar je lichaam luisteren. Als je lichaam zegt dat het te zwaar is moet je het niet doen hoor! Maar ja, het is moeilijk omdat je natuurlijk nog niet hebt verteld hoe en wat.
Is er misschien een leidinggevende, of collega waar je veel mee moet werken, waar je het in vertrouwen tegen kunt zeggen? Misschien kan er dan toch wel wat rekening mee gehouden worden.

Succes,

Groetjes Fanny
 
Hoi Kelly,ik werk in de thuiszorg en dit is ook vrij zwaar en ook ik heb nog niets gemeld,want ik wil eerst de 3 mnd afwachten.Geef gewoon aan dat je ontzettend last van je rug hebt en dat het advies van je huisarts is dat je even geen al te zware klussen mag doen.Ik neem aan dat hier wel begrip voor is.Echt op je zelf passen hoor,want een ander doet het niet voor je.Sterkte ermee.Groetjes Kelly
 
ik zou het ook zo lang met een smoes af doen,ik merk zelf dat het erg gevoelig is als ik zwaar til...ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook erg veel last van mijn rug gehad.buiten dat gaat je kindje voor nu.zeg dat je je rug een beetje verrekt hebt,dat lopen enz wel gewoon gaat maar tillen ontzettend veel pij doet ofzo!!

groetjes en succes er mee
 
hoi hoi
ik weet niet waar je werkt???
misschien zou je zware clienten naar t bed of de toilet kunnen helpen met een actieve tillift?? dit is een stuk minder zwaar voor jou en de client
ik gebruik ze ook bij de thuiszorg en overal waar ik gewerkt heb
misschien lijkt het me toch beter als je t in vertrouwen verteld tegen je teamhoofd ofzow??
had ik ook gedaan ik werkte namelijk bij een vrouw die 4 katten had en die door het hele huis pisten en poepten en toen ben ik naar een ander gezin gegaan dus misschien is jou teamhoofd ook zo relaxt en kan misschien iets met je regelen zodat t voor jou zo min mogelijk zwaar word ??
succes ermee
xxje yvon
 
Ik ben er niet van overtuigd dat het geen kwaad kan. Mij is verteld dat de baarmoeder een soort spier is en dat aanspanning daarvan (gebeurt door tillen) wel slecht kan zijn voor het vruchtje. Ik zou het dus niet doen. En als je het echt nog niet wilt zeggen, dan zou ik inderdaad zeggen dat je spit hebt en dat je op doktersadvies niet, of in ieder geval geen zware "dingen", mag tillen.
Pas goed op jezelf!!!!
 
Terug
Bovenaan