Timing zwangerschap en werk

A

Anoniem

Guest
Hallo!
Dit is mijn eerste ervaring met het plaatsen van een bericht op een forum.
Ik ben 25, 7 jaar samen met mijn vriend, hij is 36. Wij hebben een sterke kinderwens en voor ons is het sowieso duidelijk dat we niet lang willen wachten om te kijken of het voor ons is weggelegd. Nu zit ik alleen met een (moreel) dilemma...
Ik ben niet lang geleden begonnen aan een nieuwe baan. Ik heb het super naar mijn zin; leuk werk, super collega's en een prettige leidinggevende. Ik heb alleen op dit moment een jaarcontract, deze loopt eind oktober af. We zijn in ieder geval zover dat we wachten tot ik een vast contract heb (van het positieve uitgaande dat dit gebeurt), gezien onze financiële verplichtingen. Ik merk alleen bij mezelf dat ik me afvraag of het niet oneerlijk is tegenover mijn werkgever om bij wijze van een paar maanden na mijn contractverlenging met een zwangerschap aan te komen. Laat ik er meteen even duidelijk bij zeggen dat ik me er wel degelijk van bewust ben dat niet alle zwangerschappen vanzelfsprekend zijn, laat staan dat het meteen bij de eerste poging raak is, maar ja, aan de andere kant, de kans bestaat wel...
Veel twijfels dus aan deze kant, ik hoor graag hoe jullie hier tegenaan kijken!
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Nijntje

hoi nijntje,

Wat spannend en leuk dat jullie voor een kindje willen gaan. Ik kan je zeggen het is de moeite waard! Ik zelf ben mama van een dochter van 2 en bezig met een 2e.
en tja... om antword te geen op je vraag. Ik snap dat je het lastig vind maar aan de andere kant, je wet nooit hoe snel en of je wel zwanger raakt dus je kan dat nooit helemaal plannen. en als je werkgever erg tevreden over je is hoeft het niet zo te zijn dat je contract niet verlengd wordt.
Ik zelf heb tijdens mijn 1e zwangerschap niet in die situatie gezeten maar wel een situatie dat mijn werkgever eigelijk geen partimers wilde. Ook dat heeft mij toen zorgen gebaard maar uiteindelijk zijn we er gewoon voor gegaan en dachten we, we zien wel hoe het loopt. Je kan het niet plannen. en toen het zover was kon ik toch partime blijven werken bij mijn werkgever, dus alles zorgen om niks geweest.
Succes met alles.
Groetjes Silli

Hoi Nijntje,

Ik snap heel goed wat je bedoeld!
Ik werk nu 2 jaar bij mijn baas en heb in september een behoorlijk dure opleiding via het werk gevolgd. Dit heeft mijn baas een hoop geld gekost. In januari heb ik die opleiding afgerond en sinds mei zijn we aan het proberen zwanger te worden. Als alles goed gaat en we krijgen een kindje zal ik minder gaan werken. Ik heb bewust de opleiding nu gedaan omdat ik dat waarschijnlijk niet meer ga doen als ik een kindje heb (het was een interne opleiding, vandaar).
Aan de ene kant voelt het niet zo netjes tegenover mijn baas maar aan de andere kant, wanneer is dan wel het moment.
Dat we nu aan het proberen zijn om zwanger te worden wil niet zeggen dat het ook heel snel lukt dus wie weet werk ik nog wel een hele tijd voordat ik zwanger wordt.
Tja en ik denk dat als een werkgever een jonge meid in dienst neemt hij toch zelf ook wel zal begrijpen dat in een hoop gevallen er een kinderwens is toch?

Succes.

Groetjes

Hoi Silli en Shopgirl,

Bedankt voor jullie reacties!! Dit helpt zeker om weer even met beide benen op de grond te staan en van het positieve uit te gaan.
Je kunt tenslotte niet alles plannen.....

Groetjes Nijntje

Terug
Bovenaan