timing!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
zit nu al ruim een uurtje allerlei berichten op de site te lezen en raak steeds meer in de ban van baby's  en om eerlijk te zijn was ik dat al een half jaar! het begint nu steeds erger te kriebelen, maar het lijkt er af en toe wel op of mijn verstand het wint van mijn gevoel. Ik ben 27 jaar, bijna afgestudeerd aan de pabo en deze week tekenen mijn vriend en ik het koopcontract van ons nieuwe huis. Dit nieuwbouwhuis wordt eind 2008 opgeleverd.
Ik ben de laatste tijd zo in dubio: ik weet zeker dat ik kinderen wil, maar wanneer is nou het beste moment!!! Natuurlijk heeft iedereen daar weer een andere mening over, maar ik merk dat ik het prettig vind om op deze site te lezen welke afwegingen jullie maken.
Denken jullie met je verstand of je gevoel? Ik laat het nu aan mijn gevoel over denk ik of toch niet...

Als je er klaar voor bent samen dan voel je dat gewoon.
Het is natuurlijk wel fijn als alles erom heen dan ook goed voelt.
Mijn vriendin wilde graag zwanger worden en had een huis gekocht wij zeiden nog wacht even tot je er in zit of er bijna in zit maar ze dacht ik ben toch niet gelijk zwanger.
Mooi wel dus en puntje bij paaltje stond ze hoogzwanger haar huis te verven.
Niet ideaal maar wel ontzettend gelukkig met haar zwangerschap.

Ik wil maar zeggen dat ik wel een gevoelsmens ben en als jullie er beide klaar voor zijn dan zeg ik Veel succes met klussen hihi.

Liefs Bibbi

Je kunt gevoel van 'nu-is-het-juiste-moment' ook helemaal niet krijgen. Want wanneer weet je nu wanneer het goede moment er is?
Ikzelf had dat dus niet, twijfelde steeds, vond het ook nog wel goet zo zonder kinderen. Ik wilde alle risico's uitsluiten, dus bijv. een vaste baan, zeker weten dat je het financieel redt enz. Maar ja, je kunt nooit de toekomst voorspellen, dus je weet ook niet hoelang het gaat duren voor je zwanger bent... Risico's moet je nu eenmaal nemen in het leven.
Zo is het bij mij ook gegaan. Toch maar gedaan, en ja....in één keer zwanger. Dat overviel me echt. Maar na een week was ik dolgelukkig!
Succes!

Hoi hoi,

Ja het gevoel de 1 heeft het wel en de ander niet dat ie per persoon verschillend, er zijn zoveel factoren waar je rekening mee wilt houden, ook financieel en jullie huisje wat je nog moet gaan betrekken etc etc. Maar je kan eigenlijk nooit een planning maken wanneer je zwanger bent bij de 1 lukt het in 1 keer en de ander doet er langer over dat is de natuur die zijn werk doet. Toen ik stopte met de pil was ik pas kort samen met mijn partner maar ik kende hem al 5 jaar. Ik stopte in jan 06 en ging in maart dat jaar bij hem wonen want hij was bij zijn ex vrouw weg en woonde in een bedrijfswoning waar ik bij in trok. Maar dat werk was niet wat hij leuk vond dus besloot voor zich zelf te beginnen en hebben we een huis gekocht waar we in juli 06 in konden. En ik zou ook stoppen met werken en samen met mijn partner gaan werken dus stopte ik eind nov bij mijn werkgever en testte ik bevin dec 06 postief. Ik heb daarna ook echt gedacht gaan we het redden financieel enzo het is niet altijd even makkelijk maar daar zal ongetwijfeld iedereen last van hebben. Maar ik was wel blij dat we alles zo goed als klaar hebben hier in huis.

De beslissing om voor een kindje te gaan ligt ook volledig bij jullie en het kan natuurlijk ook zijn dat als je stopt in 1 keer zwanger bent. Ik wens je heel veel succes met een keus te maken en natuurlijk met je studie en jullie nieuwe huis.

Liefs Fruit Girl 35 wk en 4 dgn

Terug
Bovenaan