Tintelde -slapende handen, wat is het en wie heeft ze nog meer?

Ik ben nu 19 weken zwanger en heb de laatste 2 weken last van tintelende en slapende handen. Vooral 's nachts en 's morgens, maar soms ook overdag.
Wie heeft dit ook?
Wie weet wat de oorzaak is?
 
hoi hoi

klinkt hier heel bekend. zowel bij mijn eerste als bij deze zwangerschap heb ik hier ook heel veel last van vooral smorgens als ik wakker word. vorige keer vertelde mijn verloskundige dat dit wel eens carpaal tunnelsyndroom kan zijn. dit houd in dat er in je pols gewricht vocht zit wat de zenuwen en de bloedvaten iets dichtdrukt met als gevolg een slapend of zelfs doof gevoel. aangezien ik het vorige keer pas op het einde kreeg heb ik er toen niks aan gedaan. en na mijn bevalling was het binnen een paar dagen weg. je kunt eens even kijken op google of anders even overleggen met je verloskundige. ik moet er morgen heen en dan ga ik het bij haar ook eens aankaarten. ik ben nu zelf 26 weken zwanger en heb er af en toe behoorlijk last van. ik laat het je nog wel weten als zij een goede tip had.

groetjes
laura-e
 
Ik heb dat gevoel in mijn linker bovenbeen, ook een "dood" en tintelend gevoel.
Ik dnek ook dat het met afknellen van zenuwen te maken heeft. Onschuldig dus, maar o zo lastig.
 
Ik heb het ook, ben nu bijna 34 wk. Had het bij de eerste zwangerschap ook, toen echt heftige pijnen op het laatst. Komt puur door het vochtvasthouden.
Hoop nu dat het minder is dan bij de eerste.
Het tintelen is nog wel enigzins vol te houden, steken zijn een stuk minder.

Groetjes Mosy
 
Goh, fijn dat ik niet iets unieks heb....(maar blijft vervelend)  
Het Karpaal-tunnel-syndroom komt me wel bekend voor.
Het vocht vasthouden: ik heb verder (schijnbaar) nergens last van: geen dikke enkels of iets dergelijks. Kennelijk dus alleen in mijn polsen.
Heeft iemand van jullie al adviezen gehad. Zou zoutarm/zoutloos (blehh) kunnen helpen of misschien (heb ik ook wel eens gehoord bij K-T-S: je pols wat meer fixeren met een band(age).
Ik ben reuze benieuwd wat jouw verloskundige zegt. Ik ga pas weer op 10 mei naar de gynacoloog en ga het haar ook vragen. Hier weer melden?
We spreken elkaar nog!
Wheely
 
Hoi Wheely,

Gisteren op de cursus samen bevallen hebben we het hier ook over gehad en zij raadde aan om je polsen onder stromend koud water te houden als je er last van hebt, of eventueel koude compressen. Er valt verder blijkbaar er niet zo veel tegen te doen en na de zwangerschap verdwijnt het vanzelf. Maar het is natuurlijk wel heel vervelend.
 

hoi wheely

kom net van mijn vk af en die kwam idd ook met de tip om je handen polsen te koelen met koude compressen. het schijnt iets de zwelling tegen te gaan wat dan weer wat verlichting geeft. ze zou het nog even met haar collega overleggen want die was pas naar een bijeenkomst geweest over zwangerschapskwaaltjes. mocht die dan nog een tip hebben dan liet ze het me weten. verder was alles goed en over 3 weken mag ik weer terug.

groetjes
laura79
 
Het Weely,

Ik ben nu 22 weken en ik heb er ook last van gehad, in het begin van mijn zwangerschap.
Ik had het alleen s'nachts er werd om de haverklap wakker ervan....
Mijn gyno zij alleen als je er lang last van blijf houden stuur ik je wel even door naar een internist. Om het daar verder te onderzoeken.
Maar het zal allemaal wel bij de zwangerschap horen want jullie allemaal hebben er last van en/of gehad, ben wel blij dat ik er nu al weer een paar weken geen last meer van heb gehad.

Liefs, Jennifer

 
Terug
Bovenaan