tintelende armen tijdens slaap

hallo allemaal,

Wie kan mij helpen?
Ik ben negen weken zwanger en de laatste week word ik elke nacht wel 10 keer wakker omdat mijn armen tintelen (slapen). Ik heb dan geen gevoel in mijn armen en  moet dan op mijn andere zij gaan liggen, tot het daar weer zo ver is, enz. Ik slaap dus heel onrustig. Op mijn rug slapen helpt niet, ik draai in mijn slaap toch weer op mijn zij.
Wie heeft dit ook en wie heeft tips?

Dankjewel!

Erica                

klinkt als carpaal tunnel syndroom. Overleg even met je VK zij weet misschien wel raad. Soms krijg je een spalk of je wordt doorverwezen naar een fysio. Het zijn je zenuwen die knel komen te zitten door de veranderde hormonhuishouding en de ene vrouw heeft er meer last van dan de ander.  Het is gewoon heel erg vervelend en zeker als je zwanger bent want dan heb je je nachtrust hard genoeg nodig.

hallo

volgens mij heb je vooral last bij je polsen met het carpaal tunnel syndroom en niet in heel je armen.
maar inderdaad zou ik ook even overleggen met je verloskundige
groetjes doortje

Hoi,

wat klinkt jou verhaal bekend, zeg! Hier nog zo een die regelmatig wakker wordt met dove, gevoelloze armen. Bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik regelmatig gedacht dat het wel handig zou zijn dat je je armen er 's avonds af zou kunnen schroeven. Ze lagen altijd in de weg. Gelukkig was dat gevoel na de bevalling gelijk weer weg. Ook nu bij de 2e heb ik hetzelfde weer. Even doorbijten. Het gaat weer over!

Groetjes,

Ingrid

hoi hoi
In het begin van mijn zwangerschap heb ik het ook heel erg gehad... nu is het wel iets minder.
Het is gewoon een zwangerschaps kwaaltje...erg vervelend maar volgens mij is er weinig aan te doen !!!
succes!!

kus mariska 29 wk en 3 dg zwanger

Hoi, hoi,

Op het forum van december 2006 mama's heb ik het zelfde topic geopend. Ik ben 10 weken zwanger en heb er ook erg veel last van. Is inderdaad carpaal tunnel syndroom. ERrrrruuuggg lastig, wordt er snachts helemaal gek van. Ben bij de ha geweest en die heeft met door gestuurd naar de fysio. Donderdag eens kijken wat die er van zegt.

Groet, Jonna

Is idd niets aan te doen,wat een onzin dat ze je naar een fysiotherapeut toe sturen....want die kan je toch niet helpen!!!!!

Door alle invloed van je hormonen krijg je een zwelling in je bindweefsel waardoor je pezen bekneld raken...en dat veroorzaakt die tinteling.

Ik heb er  in mijn vorige zwangerschap behoorlijk last van gehad en gebruikte toen van die polsbeschermers die je bij het skeeleren gebruikt.Na je bevalling is het weer weg.

Deze zwangerschap had ik er al veel eerder last van en heb het aan de gyn voor gelegd en die heeft mij doorgestuurd naar de gipskamer van het ziekenhuis waar spalken aangemeten zijn en die draag ik nu....vooral 's nachts maar ook soms overdag als ik erge last heb.

Het is een leren leven ermee.....maar het gaat echt over.

Succes en sterkte

Gea

Hoi,

Ik heb vanaf de vijfde maand last gekregen van zere vingers, polsen en armen. Werd s'nachts ook wakker van het  getintel in de armen.
Zo irritant
Helaas zijn de klachten na de zwangerschap gebleven. Niet zozeer de tintelende armen, maar wel de pijnlijke opghezette vingers. Lijkt wel reuma.
Nu zijn we 7 maanden verder en nu pas wordt het geleidelijk aan wat minder. Het ontzwangeren nadert gelukkig zijn einde, want ik ben de klachten zwaar zat.

Groetjes Suzanne, mama van Lotte

Terug
Bovenaan