Tintelende en gevoelloze handen, tunnelsyndroom?

Zijn er dames die ook last hebben van tintelende en gevoelloze handen? Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en had er eerst alleen 'snachts en 'sochtends last van maar sinds een paar dagen is het de hele dag door, wat erg vervelend is.
Het meeste last heb ik van mijn linkerhand en ik ben ook links, niet echt handig dus...
Heb al wat gegoogled en zie dat dit een echt zwangerschapsverschijnsel is maar zal ik hiermee naar de HA gaan of met de GYN bespreken of gewoon nog een paar weken wachten tot baby geboren is? Iemand hier ervaring mee?
Groetjes!
 
Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gehad en bij mij is het na de bevalling niet meer terug gekomen. Maar als je je er prettiger bij voelt kun je het altijd ter spake brengen als je bij de gyn komt.
 
he meis, ik kan je verzekeren dat het syndroom van carpaaltunnel is , meestal gaat dit na de bevalling over, meestal krijg je dit tijdens je zwangerschap omdat je toch beetje vocht vast houd en dat op de zenuw drukt die onder in je hand zit in het midden vanuit je pols daar zit een kapje over heen en dat geeft druk waardoor dus tintelent gevoel krijgt.

Ik heb dit niet met me zwangerschap gehad maar wel daarvoor heel lange tijd en werdt alleen erger , als na de bevalling niet over is en wordt erger ff naar de huisarts , meestal gata van zelf over, of fysiotherapie, als dat niet helpt kan je spuitjes krijgen , maar als het heel erg is kan het zo zijn dat je naar ziekenhuis moet om te testen hoe erg het is door stroom erop wordt gezet en daarmee bepalen ze of je geopreerd wordt eraan.

Maar das van jou denk ik nog niet van belang omdat het echt een zwangerschaps kwaal is.

probeer het te rusten meer weet ik niet je kan met de gyn over hebben hoe je het minder kan maken

sterkte ermee liefs
 
Ik had dit ook tijdens mijn zwangerschap,heel vervelend.Bij mij was het een week na de bevalling verdwenen.Ik zou dus gewoon even wachten tot kleine er is.
 
Ik heb het ook gehad tijdens mijn zwangerschap, zodra de kleine er was was de pijn weg! Er is geloof ik niet veel wat je er aan kan doen, los van je handen hoger dan je hart houden.. Maar om dat nou de hele dag te doen??
 
ik heb er ook zo een last van begon met 4 maanden al tintelende vingers zelfs 2 vingers die vooral s nachts uit de kom schieten. erg pijnlijk maar volgens mijn gyn gaat t over. Bij erg veel last kon ik spalken krijgen voor me handen s nachts maar dat schijnt ook pijnlijk te zijn.
 
Terug
Bovenaan