Tintelende handen en voeten

Hallo allemal

ik heb een vraag.
Ik ben bijna 32 weken zwanger en heb vanaf vorigeweek titelende handen en/of voeten.
Als ik slaap woord ik waker van rare gevoel in mijn handen, lijk dat ik op mijn hand heb gelegen en die niet zo goed doorbloed is. De zlefde heb ik ook met mijn benen als ik maar ff anders zit krijg ik zo rare gevoel in mijn beenen, ik doe dan goed bevegen en het gevoel gaat langzaam weg.
Nu zit ik te tippen en voel dat mijn rechte hand begin weer raar doen, soms heb ik het als ik aan het bellen ben moet ik van hand weselen.

Ik heb geen vocht in mijn handen ( ze zijn te minste niet dik).
Heb iemand het ook of weet iemand mischien wat het kan zijn?

Groetjes Boontje 31w5d

Hoi!

Heb je toevallig ook jeuk? Ik had nl. tijdens mijn zwangerschap hetzelfde gevoel. Alleen in mijn benen. Later kwam daar vreselijke jeuk bij. Ik kon er echt niet van slapen. Het advies aan mij toen was; je benen omhoog leggen tijdens het slapen. Ik weet niet of je je matras aan het voeteneind wat omhoog kan doen? Een beetje maar natuurlijk...
Verder een wisseldouche. Vlak voordat ik ging slapen met de douche over je benen gaan. Afwisselend warm, koud, warm, koud enz. Dat deed ik totdat ik bevallen was en ik had nergens last meer van!
Ook grappig; ik stond daar dan in de douche met de warme straal, en aangezien het niet prettig is om de koude straal te hebben, en om zelf koud aan te zetten hielp mijn man mee. Haha, hij stond bij de wasbak en telkens als ik "ja" riep, draaide hij de warme kraan open, met als gevolg dat mijn straal ijskoud werd! En dat deden we een paar keer, ik geloof 5 keer per been ofzo.
Het werkt echt!
Ik hoop dat ik je hier iets mee heb kunnen helpen...
Veel succes, en geniet straks van je kleine!

Het zou carpaal tunnel syndroom kunnen zijn, ik heb het bij de zwangerschap van de eerste ook gehad. Het is erg vervelend en op den duur ook knap pijnlijk. En nog een nadeel: de meeste zwangerschapskwaaltjes zijn direct na de bevalling over, maar dit duurde bij mij toch nog wel een paar maanden.

Er is helaas weinig tot niets aan te doen.

Groetjes,
Lotje

klinkt verdacht veel naar Carpaal Tunnel Syndroom,idd.

ik heb het zelf ook en slaap sinds een week met een CTS spalk om mn pols.
en dat werkt als een tierelier.
kun je kopen bij bepaalde apothekers,niet iedere apotheek verkoopt ze.
en van tintenlende voeten heb ik alleen last als ik verkeerd op de WC zit.
dan word er in de lies bloedvaten afgeknepen,even van houding veranderen en het gaat weer over.

Ik heb inderdaad ook af en toe last van tintelende handen en voeten, maar ik heb een te lage bloeddruk.
Misschien is dit bij jou ook zo?
Je zou het even kunnen checken bij de huisarts of de VK.

Succes in ieder geval!

Groetjes Marga
33 weken

Hoi,

Het wil ook wel eens helpen om op je linkerzij te liggen. Dan is je lichaam meer doorbloed en stroomt het lekker door.

Met slapen is het perfect.

Misschien helpt het als je klachten krijgt om even links te gaan liggen?

Succes,

Vanessa 20,4 van de vierde

Terug
Bovenaan