Tintelende handen

Wie heeft er ook last van?
's Morgens als ik wakker word en als ik te lang achter pc zit, gaan mn handen en vingers tintelen.

Nu begon bij mijn eerste zwangerschap dit met 30 weken en waren dit de voortekenen van zwangerschapsvergiftiging.
Ik had toen ook al last van lichtflitsen en hoofdpijn e.d. Pas met 38 weken kreeg ik hoge bloeddruk en had ik ei-wit in urine. Dag later ben ik toen ingeleid.

Maar nu ga ik me toch weer beetje zorgen maken dat het dit keer weer uitloopt op zwangerschapsvergiftiging.
Ik wil zo graag thuis proberen te bevallen en wil al helemaal niet 3 dagen in het ziekenhuis blijven na mn bevalling.
Tuurlijk ik weet dat als dat zo is dat beter is voor mij en mn kindje. Maar het is me toen zo erg tegengevallen.
Loop me nu dus beetje zorgen te maken.
Iemand ervaring mee, waaruit bleek dat er niks aan de hand was??

Liefs

ik ken het wel. maar bij mij komt het door vocht vasthouden. en als je lang achter de pc zit kunnen ook je zenuwen bekneld raken waardoor je handen tintelen.

liefs

Hoi Reneke

Het hoeft niets met zwangerschapsvergiftiging te maken te hebben.
Waar je last van hebt lijkt het carpaal tunnel syndroom te zijn. Dit kan ontstaan in je zwangerschap doordat je (een beetje) vocht vasthoudt. Hierdoor raken de pezen en de zenuw die in de handbasis door een peesschede heen lopen een beetje bekneld. Dit geeft een tintelend gevoel, met name als je je handen lang in dezelfde houding houdt.
Je kan hier ook last van hebben buiten je zwangerschap om. Als je er al eerder last van hebt gehad of als je overgewicht hebt dan heb je tijdens je zwangerschap een verhoogde kans om er last van te krijgen.
Wat soms helpt is om tijdelijk een brace te dragen voor je pols (met name 's nachts). En vooral niet te lang achter elkaar in dezelfde houding werken.
Hopelijk vakt het dus mee en zijn het geen voortekenen van zwangerschapsvergiftiging!

Groetjes, Irene

Pfff ik hoop t ook. Nou heb ik inderdaad al langer last van mn pezen (paar jaar geleden peesontsteking gehad, sindsdien is het soms pijnlijk), dus dan zal het daar wel mee te maken hebben.
We gaan nog steeds van een thuisbevalling uit, daar kijk ik toch het meest naar uit (zover je je kan verheugen op bevallen hihi)

Vocht vasthouden is een van de kenmerken van zwangerschapsvergiftiging en tintelende vingers ook. Let goed op je zelf, geef het in ieder geval door aan de gyn/verloskundige.
En ik hoop natuurlijk dat je lekker thuis kan bevallen. Enne ik verheug me erg op de bevalling, niet op de pijn, wel op de bijzondere ervaring, zeker nu voor de laatste keer.

Vocht vasthouden is een van de kenmerken van zwangerschapsvergiftiging, maar het is ook een heel normaal verschijnsel bij een zwangerschap. Het hoeft dus echt niets te betekenen, maar Reisa heeft wel gelijk dat je het wel even moet melden aan je verloskundige bij de volgende controle.

Terug
Bovenaan