tintelende vingers/handen

Hoi allemaal,

Ik ben nu in mijn 35e week van mijn zwangerschap en heb last van tintelende vingers/handen. Al mijn ringen heb ik al heel lang af en mijn horloge zit heel los om mijn pols. Het is net of alles vanaf mijn pols aan het slapen is. Het komt steeds vaker terug (overdag) ook lijkt het of mijn vingers een soort van stijf zijn. Weet iemand wat dit is of wat ik eraan kan doen???
alvast bedankt voor evt. reacties
 
Hoi,

Ik heb het ook gehad tijdens mijn zwangerschap maar niet alleen in mijn vingers als ik mijn hoofd naar voren boog voelde ik het door mijn hele lichaam,ik wist ook niet precies wat het was....maar het schijnt te zijn dat je dan vocht vasthoudt hoorde ik laatst van mijn schoonzusje die ook zwanger is.

Weet niet wat er tegen kan doen,bij mij werd het steeds minder maar het was wel heel vervelend!

Nog heel veel sterkte de laatste paar weekjes en geniet ervan...
Groetjes Marjolein en Daimy(12 weken)

 
Misschien een wat ongewone tip, maar ga eens naar een acupuncturist. Ik ben weliswaar zelf nog niet zwanger maar heb wel last van tintelhanden, dikke vingers... Sinds ik de acupunctuur-man mij helpt, voelt alles beter aan. Het kan met je energiebanen te maken hebben die gewoon ff niet zo lekker lopen!
 
Het zou een carpaal tunnel syndroom kunnen zijn, een zenuwbeknelling in de pols waardoor je vingers gaan tintelen. Dit komt in de zwangerschap regelmatig voor, maar ook bij niet-zwangeren hoor je het regelmatig.
Je huisarts kan dat met meer zekerheid vaststellen door een paar testjes te doen.
Als het dit is, kan een spalkje om je pols veel verlichting geven. Dat houdt je pols in een bepaalde positie waardoor de druk op de zenuw zo min mogelijk is.
Als het CTS is en het ontstaat in de zwangerschap, dan gaat het meestal na de zwangerschap weer over.

Groeten,

N.
 
Ik heb het zelf ook gehad in de laatste weken van de zwangerschappen, bij mij was het door het vasthouden van vocht, jekunt goed aan je benen zien of je vocht vasthoud doordat je sokken in je benen afdrukken. Je vingers worden dan inderdaad stijf.
Door dit vocht kan er ook tijdelijk een zenuw bekneld zitten (zie bovenstaande reacties)
Niet iets om je zorgen over te maken, wel vervelend. Succes met de laatste loodjes.
Groetjes Janty
 
Hoi,
In het zw.schapsboek "Veilig zwanger" heb ik gelezen dat dit als zw.schapsverschijnsel kan optreden. Helaas heb ik het boek niet meer in m'n bezit, dus ik kan het niet voor je opzoeken (was geleend). Ik meen me echter te herinneren dat dit te maken heeft met de toename v/h bloedvolume in je lichaam tijdens de zw.schap; er is meer bloed en het stroomt sneller door je aderen waardoor deze tintelingen kunnen ontstaan. Het kan verder geen kwaad, maar irritant is het wel.

Veel succes in ieder geval!
Marjan

 
zelf heb ik er ook last van en het is inderdaad het carpaal tunnel syndroom .dit
is omdat je dus veel vocht vast houd .
mij vk raden aan inderdaad die skate/skeelerhandschoenen aan s`nacht bij het slapen om te doen want dit houd je polsen en handen dan recht
ik heb er in indergeval baat bij want s`nachts deed het niet meer zo zeer en overdag alleen als je er veel last van hebt.dit gaat trouwens na je zwangerschap weer over..


groetjes en succes verder
ilonka
 
Terug
Bovenaan