tintelingen?


Hallo medezwangeren!

even een vraag, sinds een paar dagen heb ik s`nachts erg last van tintelingen in mijn vingers en dan voornamelijk bij 1 hand.
het word ook steeds erger en gaat dan ook behoorlijk zeer doen.
wie herkent dit?
heeft het misschien te maken met je manier van liggen dat er misschien iets afgekneld word.?
ik weet langzamerhand niet meer hoe ik moet liggen, ik lig voornamelijk op mijn zij en rug, maar nu hoorde ik ook dat dat allebei slecht is..
toch maar staand gaan slapen?
ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft!

liefs sarah 29w3d zwanger van 1e kindje
 
hoi lief meisje

ik heb er soms ook last van dat ik snachts wakker word en mijn hele hand slaapt het is wel eens zo erg geweest dat ik er geen gevoel meer in had maar dat ging na een tijdje weer over en het gebeurt alleen als ik er op geslapen hebt, maar hoe het komt weet ik ook niet precies.

maar je mag gewoon op je zij slapen dat kan geen kwaad ik heb wel ergens gelezen dat je na 34 weken niet meer op de rug mag slapen omdat de baby dan een zenuw in je rug kan af knellen wat een onprettig gevoel moet geven en dat de baby ook op zijn eigen navel streng kan gaan liggen waardoor hij geen of onvoldoende voeding binnen krijgt.

ik hoop dat je hier wat aan hebt en wat gerust gesteld bent en anders even de verloskundige bellen.

veel liefs
sonja (38 w en 2 d)
 
Hoi,

Die tintelingen die je beschrijft klinkt als het Carpaal Tunnel Syndroom. Het komt veel voor bij zwangere vrouwen. Ik had het voor mijn zwangerschap al, maar veel vrouwen krijgen het in de zwangerschap. Het gaat gewoon weer weg na de bevalling. Het komt tijdens de zwangerschap vaak als je ook vocht vasthoud. Dan word de ruimte (tunnel) waar de zenuwen door lopen dicht gedrukt door het vocht/opgezwollen weefsel. Er is geen middeltje voor. Bij sommigen helpt het om de hand slap naast het bed te hangen, maar vaak komt het in de loop van de nacht toch weer terug. Gek genoeg komen die tintelingen vooral 's nachts voor. Ook kun je wat krachtverlies krijgen. Als je je ongerust maakt moet je het even overleggen met je HA of verloskundige. Misschien hebben zij nog tips.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewoon op mijn zij geslapen. Op het laatst zou op de rug slapen minder goed zijn, omdat de baby dan een bepaald bloedvat en zenuwen wat kan afklemmen. Maar op de zij moet gewoon kunnen. Als het lastig word kun je slapen met een kussen tussen je benen en onder je buik. Een voedingskussen schijnt er heel geschikt voor te zijn. Maar ik vond dat niet lekker liggen.
Succes!

Groetjes, Kat (zwanger worden forum + mama van een zoon)
 
Hoi.
Ik hb het zelf ook al een hele tijd dat als ik op mijn linkerzij slaap( waarvan ze zeggen dat dat de beste kant is om op te liggen) dat mijn hand als het ware slaapt tot op het pijnlijke toe. Ook heb ik er wel eens last van op de fiets en met handwerken maar dat is altijd maar van korte duur als ik even rust houd of van houding verander gaat het weer weg.
Wat helpt om het snel weg te laten trekken is bewegen.
het schijnt vrij normaal te zijn tijdens de zwangerschap.
Bij carpaal heb je er als het goed is ook overdag erg veel last van en kun je zelfs geen beker meer vasthouden heb ik begrepen van een collegaatje die daar last van had.
Op je rug slapen hoeft niet verkeerd te zijn, ik heb het nagevraagd aan mijn vk omdat ik dan vaak beter slaap nadat ik al twintig keer van zij gewisseld heb en die zei dat het geen kwaad kon zolang je luisterd naar je lijf en dus gaat verliggen als je last krijgt van duizelingen of druk op je rug enz..
Ik ben nu 35 weken en heb het twee weken terug gevraagd.
Groetjes en succes allemaal.Tina
 
Terug
Bovenaan