tip bij doorkomende tandjes

Hallo mama's.

Ik ben Anita en ben sinds 19-7 mama geworden.
Nou had onze kraamhulp een tip als de kleine last heeft van doorkomende tandjes.
Misschien heb je er wat aan.
Je moet een steriel gaasje pakken en daar wat schapenwol in vouwen en die aan de binnenkant van zijn rompertje op zijn huid vast maken.
Als je de kleertjes verschoont moet je de schapenwol gewoon overzetten.
Op een gegeven moment is de schapenwol zo vet( dat is een teken dat je er een nieuw stukje in moet doen).
Ik hoop dat jullie re wat aan hebben.

En om te controleren of de kleine honger heeft og wat anders gebruik ik altyd mijn pink. Als hij heel hard zuigt en ook ff volhoudt heeft ie honger en als ie alleen speelt heeft hij behoefte aan een fiep. Of er zit iets dwars.

Nou ik hoop dat ik jullie zo kan helpen.

Groetjes van Anita 26
 
Hoi Nouska,

Gefeliciteerd met het nieuwe moederschap!

Die van die schapenwol, daar snap ik helemaal niets van maar als iemand er baat bij heeft; waarom niet

Over de zuigbehoefte van de hele kleintjes: dat is zeker niet alleen wanneer ze honger hebben. Daarom kan een fopspeen soms goed helpen (ipv steeds de pink). Kleine baby's hebben een hele sterke zuigbehoefte, bijvoorbeeld als ze krampjes hebben of gewoon tijdens het poepen. Als je ze aanlegt zullen ze ook drinken maar ze hoeven geen honger te hebben. Zo ben ik ook vaak gefopt door mijn zoontje de eerste week, toen hij last begon te krijgen van krampjes. Ik heb hem steeds aan de borst gelegd (dat is ook fijn hoor voor ze) maar de melk kwam er ook gelijk weer uit. Hij had gewoon behoefte om te zuigen. Gelukkig hadden we een fopspeen liggen uit een kraammand kado, want we waren eerst van plan er geen te gebruiken. Toch wel gedaan :)

groetjes
Monique, mama van Björn (26 jan 05)
 
Terug
Bovenaan