Tip bij het uitzoeken van de kinderwagen

A

Anoniem

Guest
Hallo (aanstaande) mama's,

Gisteren is me datgene overkomen waar ik altijd al een beetje "bang" voor was; een lekke band met de kinderwagen (Mutsy urban rider).
Voordat mama-klus aan de gang is gegaan heb ik toch maar even voor de zekerheid Prenatal gebeld met de vraag of ze dit eerder aan de hand hebben gehad. Het antwoord wat ik kreeg was het volgende: luchtbanden met een metalen velg en spaken kan je zélf (of fietsenmaker) plakken, de meeste banden met een kunsstof velg kunnen niet zelf geplakt worden en daarvoor moet je dus terug naar de fabrikant.
Misschien is dit nog iets wat je in overweging kan nemen bij het aanschaffen van een kinderwagen.
Inmiddels heb ik gisteren, binnen 20 minuutjes,  eigenhandig de band geplakt.
Ik hoop dat jullie hier nog iets aan hebben.

Groetjes Marieke
(mv Stan, 04-09-2004)

Hai Marieke,

Ik ken het probleem, wij hebben 3,5 jaar geleden de Quinny Freestyle (4 wieler)  aangeschaft...Niets anders dan problemen met die voorbanden!!!! Vreselijk eerst waren ze helemaal opgelopen, door het canvas heen...en toen het verwisselen van de nieuwe banden...1 groot drama. Mijn man is daar zeker wel een half uur per band mee bezig geweest om hem er op en eraf te krijgen. Maar dat is nog niet het ergste ook lopen die voorbanden steeds leeg. (waarschijnlijk een probleem bij het ventiel) Wilde mijn man niet iedere keer opzadelen met die rotbanden...dus iedere dag die banden oppompen.
Toen brak het pompje...dus ook weer een nieuwe aangeschaft en nu blijkt dit pompje ook lek te zijn.
Onze kinderwagen is wel heeeel intensief gebruikt en nog zit mijn zoontje vaak in de wagen als hij met zijn Oma weggaat (die houdt nogal van wandelen en 10 km is voor hem echt te ver)
Heb me dus voorgenomen om voor de 2e wel een nieuwe wandelwagen aan te schaffen (wil graag de quinny speedy) maar vond het zonde van de bak (die is namelijk nog goed als nieuw) Nu blijkt dat die bak gewooon nog op de nieuwe quinny past...dus ga hem van de week maar eens bestellen!!!

Iedereen veel succes met het maken van een keuze!
Mniek31

Hai!

Ik heb een toevoeging op deze goede tip, met name bestemd voor mensen die graag meer kindjes zouden willen krijgen.

Wij hebben  in 2003 de (zeer dure) Quinny Freestyle XL Formula gekocht. Speciale uitvoering met alles erop en eraan. Behalve... de mogelijkheid voor een kiddyboard. Dat is een plankje waarop het oudste kindje kan staan terwijl het jongste kindje in de wagen zit. Ik heb de  verkopende winkel  hierover gebeld en kreeg  te horen dat hier niet aangedacht is bij het vervaardigen van deze wagen. Hij wordt nu ook niet meer in deze bewuste uitvoering gemaakt. Nu hebben wij dus een zoontje van ruim twee jaar en onlangs een dochtertje erbij gekregen. Ik heb nu helaas  mijn wagen moeten verkopen via Marktplaats en een nieuwe duo-wagen moeten kopen omdat mijn Quinny (waar ik overigens verder zeer tevreden over was, daarom baalde ik ook dat ik-em weg moest doen) niet de ruimte bood om zo'n plankje eraan te kunnen hangen.

Conclusie: wanneer je op zoek bent naar de juiste kinderwagen, denk dan eventjes verder of je in de (nabije) toekomst wellicht nog een kindje wil krijgen. En let er dan vervolgens op of je de kinderwagen voor twee kindjes kunt gaan gebruiken in de toekomst. Hetzij door een kiddyboard, hetzij door er een duo-zit op te kopen.

Wij hebben nu de Kiwi Explorer en die is voor twee kindjes werkelijk fantasctisch. Ze staan veelal op Marktplaats aangeboden, daar hebben wij-em ook vandaan.

Succes allemaal met het kiezen van de juiste wagen!

Groet,

Anouk

Hoi allemaal,

Nog een toevoeging van mij: Heb vandaag de nieuwe quinny speedy sx gekocht.
Mijn dreamibak van de Quinny Freestyle uit 2002 past gewoon op deze wandelwagen.
Dus niet onnodig nog een bak aanschaffen!!!

Mniek31

Terug
Bovenaan