Tip bij spugen!

Ik las ergens op internet de volgende tip en hier werkt ie als een trein! Noé heeft al 2 dagen echt NIET meer gespuugd!
Na de voeding en vóór het boertje kantel je je kindje langzaam achterover en weer terug (niet op de kop maar best een stukje). Even rechterop houden en dit herhaal je een keer of drie! Daarna boeren en tadaaa! Ik hoop dat jullie er baat bij hebben!
Liefsss kim

Deze tip heb ik hier maandag ook geplaatst. Ik kreeg de tip van m'n zwager, die hem van een kinderarts kreeg. Ik doe het sinds zondag en sindsdien een stuk minder gespuug en nog belangrijker, minder gehuil en pijn bij onze zoon. Hoop dat meer mensen er iets aan hebben.

Ik denk dat t als volgt werkt: neem eens een pak vla of yoghurt en blokkeer de schenk opening voor de helft of driekwart...zet het pak nu eens recht op de kop...dat gaat ' klokken'! Doe nu eens met het pak wat je met je kindje doet als je het kantelt...nu loopt t veel soepeler weg! Als t maagklepje niet goed sluit, heeft de voeding hetzelfde effect...
Is maar mn boeren verstand, maar dit denk ik zo...anders zou ik t niet weten...

Inderdaad, en mijn zwager legde het uit ook aan de hand van een wc-eend fles, die moet je kantelen om het eruit te krijgen. Bij sommige baby's loopt de slokdarm een beetje in een bocht, die kun je dan kantelen om het door te laten lopen. Wij noemen het nu dan ook "even wc-eenden". Ben echt heel blij dat het werkt!

Terug
Bovenaan