Tip: Chiropractie

Ik wilde jullie even op de hoogte brengen van onze goed ervaringen met chiropractie bij baby's.

Onze dochter ontwikkelde 2 jaar terug een voorkeurshouding en ging zich vaak overstrekken. Na behandelingen bij een chiropractor was het veel beter en hadden we een erg tevreden meisje.

Omdat onze dochter destijds een sterke voorkeurshouding had, waren we hier nu bij onze zoon erg alert op. Ook nu weer een afspraak gemaakt bij de chiropractor. Onze zoon keek ook vaak dezelfde kant op, ik kon/kan het zelfs al een beetje zien aan zijn hoofdje, dat aan één kant een beetje platter is. Ook hij overstrekt zich. Daarnaast is hij overdag erg onrustig, doet vaak hazenslaapjes en jammert/huilt meer dan onze dochter deed.

Hij heeft nu 1 behandeling gehad en ik zag diezelfde dag al een ander kereltje.

Een tijdje terug schreef ik hier nog over onze zoon die overdag onrustig was.
Hij is nu veel meer tevreden, lacht veeeel meer en slaapt overdag ook beter. ('s Nachts gelukkig ook nog steeds goed).

Hij is natuurlijk ook groter geworden, bovendien heb ik iets meer voeding in de fles gedaan, maar ik ben overtuigd van de goede uitwerking van chiropractie op onze kinderen.

Deze week krijgt hij de 2e behandeling.

Ik hoop dat andere ouders hier misschien iets aan hebben!

 
Hi Sunshine,

Het is natuurlijk heel erg fijn dat jij veel baat hebt met chiropractie, maar ik vind dat je alle kanten moet bekijken.

Wij hebben zelf veel baat gehad bij de osteopaat, maar ook hier zijn wij zeer sceptisch geweest om onze baby te laten behandelen.

heel vaak gaan dit soort behandelingen gepaard met "kraken" en dat kan voor baby's echt heel erg slecht zijn. Met onze osteopaat hebben wij van te voren besproken dat wat zij ook zou behandelen, dit geen kraken mocht zijn. Ik had daar te veel negativiteit over gelezen. Gelukkig was bij onze dochter alleen massage van haar buik/darmen voldoende.

Ik wil niet negatief doen, ik wil alleen aangeven dat iedereen goed moet nadenken over dit soort behandelingen.

Gr. Tamara.
 
Tuurlijk moet iedereen goed nadenken over zo'n behandeling.

Ik ben met Lasse ook naar een chiropractor geweest, hij is tijdens de bevalling inleiden omgedraaid in stuit en dus met een keizersnee gehaald.
Lasse overstrekte zich ook heel erg en had ook een voorkeurshouding, verder was hij overdag heel onrustig deed alleen maar hazeslaapjes en wou het liefst rechtop op de arm...

2 Behandelingen waren genoeg, hij had wat spanning in de nek en zijn heilig been stond iets scheef.
Na de eerste behandeling was het overstrekken al over.

Ik zat zelf gewoon bij de behandeling en er is niks van kraken bij geweest, ze gaf ook aan dat baby's helemaal niet gekraakt horen te worden.
Ze drukken alleen op de punten waar de klachten zitten...

Liefs Randy
 
Ook ik ben bij de osteopaat geweest met mijn dochter. Ook zij had een voorkeurshouding. Dit omdat ze erg lang ingedaald heeft gezeten aan het eind v/d zwangerschap. Hij mocht van mij ook niet kraken, maar hij gaf zelf al aan dit niet te doen bij baby's. Chiropractor ben ikzelf heen geweest na de bevalling voor mijn rug, en dit heeft super gewerkt!
 
Ik weet niet of je de uitzending hebt gezien over baby's bij een chiropractor bij Zembla....maar voor geen goud dat mijn kinderen daar heen gaan! Kwakzalvers zijn het en een dode baby, met gebroken nek tot gevolg! Mooi niet doen dus!!
 
Terug
Bovenaan