tip cursus?

A

Anoniem

Guest
Hoi
wie heeft er een tip voor een leuke cursus. heb bij de eerste de cursus samenbevallen gedaan, vond ik super maar nu weet je een hoop al. Toch vind ik het leuk om met een groep gelijk gestemde met je lijf bezig te zijn en weer wat dingen te herhalen?
ben benieuwd

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik gym gedaan. Vond ik persoonlijk niet veel aan, maar kwam vooral door cursusleidster.

Nu ben ik zwanger van mijn tweede en heb ik me aangemeld voor een combi van gym en zwemmen. De ene week krijg je les in een zaal, de andere week duiken we lekker het water in. Lijkt me erg leuk!

Dit zal alleen niet in elke plaats aangeboden worden. Succes ermee!

Groetjes Mariël

Eerste keer cursus ontspannen bevallen gedaan, naast de idiote titel, zo ontspannen was het niet,  was het erg inactief en geen gym zoals gezegd werd.
De tweede keer yoga en dat vond ik heerlijk. Lekker spieren rekken, ik kwam helemaal onstpannen thuis. Wel wat zweverig, maar dat vind ik ook wel leuk.

ik heb de vorige keer zwangerschapsmensendieck gedaan en dat ga ik nu weer doen.
heel praktisch, fijne ontspanningsoefeningen voor tijdens de zwangerschap en bevalling en hele duidelijke informatie over bevalling e.d.
niet zo zweverig, daar ben ik geen type voor.

succes met kiezen!

Hallo!
Ik kan alleen een oordeel geven over de zwangerschapsyoga, want daar ben ik deze week aan begonnen.
Ik ben nu 28 weken onderweg en zou willen dat ik er eerder aan was begonnen.

Ik ben een heel nuchter type, maar ben erachter gekomen dat ik "mijn omgeving" enzo makkelijk los kan laten en niet de hele tijd het gevoel heb van "pfff, ik zit hier voor aap".
We doen oefeningen waarbij het gewicht van je benen af komt en die zorgen voor een goede doorstroming in je benen, ik heb nu geen kramp meer 's nachts.
Het is heerlijk ontspannen en we behandelen verschillende ademhalingstechnieken, voor bijvoorbeeld de harde buik.
Ik ben echt een uur en een kwartier helemaal op mijn lichaam en kind gericht en voel me tijdens en na de les weer flexibel en niet zo megalomp.

Ik geniet er echt van.
Of ik er nou wat aan heb tijdens de bevalling zien we dan wel, maar op dit moment vind ik het echt een topper.

Succes met kiezen!

Natalie

Hoi!

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zwangerschapsgym gedaan. Dat waren wat oefeningen waaronder een aantal bekkenbodemoefeningen, maar ook veel theorie (hoe verloopt een bevalling nou in theorie). Dat vond ik op dat moment erg fijn en het sloot goed aan bij mijn "behoeftes". We hebben een ontzettend leuke club meiden aan de gym overgehouden waar we eens in de  zoveel tijd mee afspreken. Deze zwangerschap wilde ik eens wat anders doen en nu  doe ik yoga. Ik was bang dat het nogal zweverig zou zijn, maar dat is het absoluut niet.  Er is veel aandacht voor ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen, vooral die laatste geven mij een  veilig gevoel. Ik heb wel bewust gekozen voor een cursus met een  gelijktijdige start van alle meiden, dus geen doorlopende cursus,  omdat ik het ook leuk vind om "gelijkgestemden" te ontmoeten.

Succes met je  keuze...    

Terug
Bovenaan